Tuuleklaasi asend.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
koik
Postitusi: 83
Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
Tsikkel: Ducati st4
Asukoht: Haapsalu

Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas koik »

Küsimus siis,et kas tuuleklaasil on mingi seadistamise kuldreegel ka või lihtsalt tunde järgi?
On selline klassikalise ratta klaas,kõrgus ca.46cm. Kas sellise klaasi saax tuult ka tõrjuma või surub lihtsalt esiratast vastu maad?
Tänud.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas mella »

Minu kogemus tuuleklaasidega näitab seda, et hea on olla 2-l juhul.

Kas klaas on silmadeni (või veelgi kõrgemal) või siis olgu võimalikult madal. Mingi lõuani või poolde rinda tekitab selliseid keeriseid, et hakkab mürisema või kiivrit loopima.

Eks palju sõltub ratta ja klaasi aerodünaamikast ka, kuid lootus, et poed klaasi taha peitu ja vaatad vaevu üle, on üks halvemaid seadeid üldse.

Kindlasti on ka teistsuguseid seisukohti ;)


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mul ongi teistsugune seisukoht. Jawa klaas on täpselt selline, et vaatad napilt üle. Taga on nii vaikne, et oleks suitsumees, teeks suitsu.
Ja oma eelmisele rattale (Kawa Gpz550) tegin ise samasuguse. Kuna klaas asus kaugemal gondli tõttu, painutasin üles selle tuule laialipaiskaja ka. Ja resultaat oli sama - nägi üle klaasi, aga võis sõita ka lahtise visiiriga, tuul näkku ei tulnud. Küll natuke kolistas visiiriga, kui see oli kinni. Lahtisega ei kolistanud ka. Aga kolmas klaas tulnuks vast veelgi parem. A noh, eks uus omanik teeb, kui tahab.
Arvan, et peaküsimus selle "silmini " klaasi puhul on klaasi kaugus sõitjast. Kahjuks, jah, pole see vist alati mitte lahendatav lihtsate meetoditega.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas mella »

Tundub, et meil on erinevad väärtushinnangud tuuleklaasi taga toimuva kohta. Kui sul kinnises asendis kolistab visiiri ning kiiver on terve, siis peavad seal ikka korralikud keerised olema.
Kunagi tegin klaasi ringi KTM Adventurel. Originaalis oli esimestel umbes mulle lõuani ulatuv polükarbonaadist moodustis. Schuberth C1-ga sellega 100kmh sõita ei kannatanud. Rapsis kiivrit nii hullusti, et poole tunniga tekkis peavalu. Kui ennast 10cm ülespoole upitada, kadusid igasugu keerised. Kõrgemaks ehitamine oleks tsikli välimuse muutnud väärakaks ja korrlaiku tuulekaitse saavutamiseks, mis oleks ka vaikne, oleks pidanud ette ehitama lumelabida. Milline olnuks tuuletakistus, ei taha mõeldagi.
Lahendasin ise tehtud, 20cm madalama tuuleklaasiga ning keerised ja rapsimine kadus.
Mõne teise kiivriga proovides nii hull ei olnud, aga just C1, mis muidu väga hea kiiver, ei sobinud minu pikkust arvestades selle tsikli originaalklaasiga üldse kokku.

Tsikkelröövel kirjutas:

võis sõita ka lahtise visiiriga, tuul näkku ei tulnud. Küll natuke kolistas visiiriga, kui see oli kinni. Lahtisega ei kolistanud ka.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei, sõber. Kui oleks keerised, lõgiseks nii kinnine kui lahtine visiir.
Tegelik põhjus on selles, et tuulevaikuse hind klaasi taga on alati alarõhk. Juurde tuleb õhku alt üles, kiivri alla aga ei tule midagi. Seetõttu tekib rõhuvahe, mis kinnist visiiri lõgistab veidi. Ja niiske ilmaga läheb uduseks, sest õhk ei liigu. Sellest ka vajadus visiir avada. Avatud visiirga rõhkude vahet ei ole ja seega pole ka lõginat. Seega üldine tähelepanek - kinnine kiiver ei ole suure klaasi taga just mugavaim variant. Ega Jawa kõrge klaasi taga lõgiseb kinnine kiiver samuti. Lahtisega aga, nagu ütlesin, võid suitsu teha (no proovi seda keeriste käes teha).

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
koik
Postitusi: 83
Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
Tsikkel: Ducati st4
Asukoht: Haapsalu

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas koik »

Kas tuuleklaasi nurk ka midagi loeb?Kunagi sai Jawa suure klaasi taga ka nalju tetud,müra oli suurem aga tuult küllei olnud.
Minul on klaas lõuani jatunnen huvi selle kohta.Oli suur klaas-katki,ostsin sellise poolpeeretaja.minu suur klaas küll mingit vaakumit ega rõhku tekitanud.
Peax vist tuuletunnelisse minema.


jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas jan22 »

Pakun et klaasi asend on rohkem mugavuse ja maitse küsimus.
Linnas sõites panen esiklaasi maksimum kõrgusele, et klaasi taga tuulevaikuses avatud kiivriga (meeldib tuule puudutus) sõita ja muusikat kuulata, mnt tavaliselt lasen klaasi nii palju alla, et selle kõrgus oleks minimaalne aga samas tuul pead ei kisu. Kui kahekesi oleme mnt sõitnud siis olen kaasalt paar märkust saanud, et klaasi kõrge asendiga käib temale tuulekeeris kõvsti peale ja väsitab kiirest ära. Eelmisel hooajal lasin esiklaasi poleerida siis sõitsin pea nädala klaasita, tuul käis otse peale kuid minu taga oli keeriseid märksa vähem.
Motikas on matkakas, suure kondliga [Motobot: õige on "gondliga"] ja elektrilise esiklaasiga.

Viimati muutis jan22, 11 Mär 2013, 09:43, muudetud 1 kord kokku.
BMW R1100RT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7435
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2008 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Esi ratast ei hakka klaas sul kohe kindlasti maha suruma,selleks on isegi saksa kiirekal kiirust liiga vähe ja naked ratas ei anna kindlasti mingit efekti.
Regull,aga ikka igas rattas ja kasutaja pikkuses,ning kiivris kinni.Mul mitu kiivrit ja kõigiga on mingi erinevus.Mul suunatud tuul üle kiivri,nii et suvel tuleb satikaid natukese kiivri peale,aga visiir on suures plaanis pea terve päeva ilma suurema pesuta kasutatav.Erandeid muidugi juhtub.
Sättisin erinevaid pikendusi ja lõpuks sain paika.Ratas TDM 97`,millel originaal klaas suunas tuule täpselt lõua alla ja tahtis pea otsast ära rebida.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas will111 »

nurk määrab tuuletakistuse, mida rohkem püsti seda suurem see on. seda raskem on edasi minna, eriti siis suurematel kiirustel. Ideaalis võiks klaas olla ilmselt väikse nurgaga horisontaali suhtes ja kiiver võiks olla klaasile lähedal...


betoonimees70
Postitusi: 47
Liitunud: 06 Sept 2008, 20:13
Tsikkel: Suzuki DR650;Honda Shadow1100
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas betoonimees70 »

No nii targad, mis soovituse siis annate... juba mitu aastat pean plaani, et panen kroomile klaasi ette... aga pole veel jõudnud arusaamisele, mis oleks õige... kas madal, keskmine või kõrge. Ise kaldun arvama, et siis keskmise kõrgusega. On kellegil omi kogemusi... :bsmile:

Teen niipalju kui vaja ja niivähe kui võimalik ;)

Rattal
Postitusi: 117
Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
Asukoht: Viljandi

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas Rattal »

betoonimees70 kirjutas:

No nii targad, mis soovituse siis annate... juba mitu aastat pean plaani, et panen kroomile klaasi ette... aga pole veel jõudnud arusaamisele, mis oleks õige... kas madal, keskmine või kõrge. Ise kaldun arvama, et siis keskmise kõrgusega. On kellegil omi kogemusi... :bsmile:

Klaas teeb kroomist kaubiku! :mrgreen: Aga kui klaasi ikka vaja siis pead mõnede klaasiga isenditega sõita proovima, ei tea ju keegi mida just Sina klaasilt ootad. Maanteel head varju pakkuv suur klaas võtab jällegi suvel linnas mõnusalt jahutava tuule ära jne. Sobivaks võib osutuda keskmiseltmadalkõrge klaas :D


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Tuuleklaasi asend.

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Suure klaasiga, kui see kinnitub lenksu külge, võib tekkida veel üks ebameeldiv kõrvalmõju. Kui kiirus läheb üle 140, võib ta mingis asendis hakata lenksu sangutama.
Kokkuvõte on aga see, et universaalset nõuannet ilmselt ei olegi. Igal rattal, igal sõitjal ja igal kiirusel on oma sobilik säte.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”