süüde vale?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
süüde vale?
Masinaks on suzuki dr 125 se , 96nda aasta oma
Peale mootori kokkupanemist on tsikkel julmalt puterdama ja turtsuma hakanud
Ise arvasin, et asi karpas ning lasin segu lahjemaks kui rikkamaks, aga ikka
sama puterdamine. Andsin ühel targemal mehel sõita proovida ning ta ütles
kohe,et süüde vale.
Siit ka siis teile küsimus, mis asendis peavad olema nukk- ja väntvõll.
Pole kõige targem just sellel alal (Manuaali endal pole ning inglise keelt ei mõista).
Kriipsu hoorattal sain ühelejoonele selle noolega ning kolb oli ka üleval surnud asendis.(pildil ei ole näha)
http://tinypic.com/view.php?pic=4rukxv&s=5#.UjcKnNKmiY0
Aga kas nukkvõllil peab olema ''T'' täht sellises asendis?
http://tinypic.com/view.php?pic=2ptw287 ... jcLINKmiY0
või sellises?
http://tinypic.com/view.php?pic=16nle1&s=5#.UjcLZdKmiY0
Kui T täht on üleval siis on ka nukkvõlli nukid üleval
http://tinypic.com/view.php?pic=30wld6s ... jcMbdKmiY0
Ning kui ketipinguti peale sätin lähevad märgid veidike valeks märkasin on see normalne?
Ettetänades!
Re: süüde vale?
Kett pinges peab märk õige olema. Sul vb siis üks hammas kett vale.
-
Teema algataja
Re: süüde vale?
kui kolb üleval peavad klapid kinni olema ja magneeto sädet tekitama.kui kolb alla läheb peab väljalaske klapp avanema ja kui kolb üles tuleb peab sisselaske klapp lahti minema
kas sa hooldus manuaali pole üldse näinud
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 1830
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: süüde vale?
Kuivõrd nukkvõll pöörleb 2x aeglasemalt väntvõllist, siis mõlemad asendid on õiged. Pööra vänta üks tiir ja saadki ühest pildil näha olevast nuka asendist teise. Süütemoment on see, kui nukid on üleval s.t. kõik klapid on kinni.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: süüde vale?
426f kirjutas:kui kolb üleval peavad klapid kinni olema ja magneeto sädet tekitama.kui kolb alla läheb peab väljalaske klapp avanema ja kui kolb üles tuleb peab sisselaske klapp lahti minema
kas sa hooldus manuaali pole üldse näinud
Vähe vastupidi ei ole või? Ehk siis Sisselaske takti ajal liigub kolb alla, sisselaske klapp on lahti ja hõrendusega imetakse sisse küttesegu. Survetakti ajal liigub kolb ülesse ja sisselaske ja väljalaske klapp on kinni. Nüüd mõned kraadid enne ülemist surnud seisu antakse sädet ja küttesegu süüdatakse. Toimub töötakt, paisuvad gaasid suruvad kolvi alla. Peale alumist surnud seisu hakkab väljalaske takt, kolb hakkab üles liikuma ja avaneb väljalaske klapp, põlenud küttesegu jäägid surutakse silindrist välja. Ja kõik hakkab jälle otsast peale.
joel kirjutas:Süütemoment on see, kui nukid on üleval s.t. kõik klapid on kinni.
Eeldan, et antud rattal on klapikambri kaane sees nookurid, sellisel juhul kui nukid on püsti, on mõlemad klapid lahti!
Ja teemaalgatajale - nii nagu eespool öeldud peavad märgid paigas olema pingutatud nukaketiga! Ja kontrolli klapivahed ka ära peale kokkuladumist.
Ahjaa, ja mitte süüde ei ole vale vaid gaasijaotus on paigast ära.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: süüde vale?
Ptsi, hakka nüüd katkise käega kirjutama pikka lugu...
Asi on nii, et T täht olgu üleval või all, aga need 2 kriipsu, mis sellega risti jooksevad, peavad silindrikaane liitepinnaga olema paraleelis. Olenemata sellest, kas kolb on Ü.S.S. (T-märk hoorattal) või A.S.S, sest sama teeb välja. Kontrollimiseks peab ketipinguti olema installitud ja mootorit võiks vähemalt 1 väntvõlli tiiru ringi ajada ja siis vaadata. Palun aja õigetpidi ringi ka - generaatori peale vaadates tähendab see siis, et tuleb keerata vastu kellaosutit. Igasugune süütejutt on täiesti kohatu, kuna sellel mootoril ei saa seda mehaaniliselt keerata.
Tekib ka küsimus, miks mootor lahti võeti, kui kokku ei osata panna igasugune remonditeema pea ringi paneb käima. Paistab, et nukaketti on küll millegagi hõõrutud.
-
Teema algataja
Re: süüde vale?
Tänud vastuste eest
Tsikkliga juhtus kurb õnnetus, väljalase klapipea murdus ning kukkus silindrisse.
Sõitsin veel kuni märkasin kahtlast kõlinat ja viisin tsikkli käekõrval.
See vaade, mis seal sees toimus oli jube.
http://i41.tinypic.com/2ywz32v.jpg
Imekombel oli silinder ise täiesti terveks jäänud
http://i40.tinypic.com/25jee7m.jpg
Olen 17 ning raha pidin isekoguma uutele juppidele, mis läksid vägagi kalliks.
Pole lihtsalt nii palju raha,et kuskile töökotta viia.
Välja vahetasin kolvi koos rõngastega, sisse- ja väljalaskeklapi, kepsu, küünla ja tihendid.
See ongi põhjuseks, miks mootori lahti võtsin.
-
Teema algataja
Re: süüde vale?
Asi korda aetud, viga polnud mitte ketiajamis vaid selles, et magneeto kiil oli puruks ja magneeto oli veidike paigast ära liikunud
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.