Millise kategooriaga millist haagist vedada võib

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Millise kategooriaga millist haagist vedada võib

Lugemata postitus Postitas pühak »

Piduritega haagiste turg on suht väike võrreldes kerghaagiste omaga. Ja uued piduritega haagised maksavad ka jupp maad rohkem. Just väiksemaid, polditud konstruktsiooniga odavaid kerghaagiseid on turg täis. Kampaaniate käigus on nende hinnad teinekord isegi 500€ või mõni eurik veelgi vähem.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

K2bi
Postitusi: 649
Liitunud: 01 Apr 2005, 16:51

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas K2bi »

jah just need polditud kärud on need 500 eurised. täisraamil haagise on 900 ja enam .

Kasutaja avatar

bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas bjorn »

Üks sõiduautole ideaalsete numbritega haagis http://www.autokataloog.ee/et/artikkel/ ... 00-kg-r13c

Enamikel autodel 1600 piduritega piir, st. saab 1200kg rahulikult peale laduda. Kergemad sõiduautod mahuvad või suuur suur hunnik puid, kive vms materjali. Kahju, et keegi sellist ei rendi, just selliste mõõtude ja andmetega oleks vaja. Ei aja massi lõhki ja 1600 on täpselt lubatud mu V70-l.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1481
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 219 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Ain »

ranel kirjutas:
boob kirjutas:
ranel kirjutas:

Ise tegin sama nalja läbi.
Odavam oli võtta tutikas haagis, kui paarsada eur odavam läbiaetud haagis. Uue haagisega on ülevaatus ka 3a tagant. Endale võtsin brentexi haagise. 899 eur koos tendiga. 2.75x1.5x0.25 . Hetkel on need isegi vist odavamad.

Kui sa oled KM kohustlaseks saanud, siis saad üldse sama hinnaga uue haagise, mis kasutatud haagiseid pakutakse :D

Ma oma haagise tõin ise tutikana Saksast. Exporthind oli alla 3k. Täna küsin 1800, mis on veidi rohkem kui pool uue hinnast ja kummalisel kombel kirtsutatakse ikka nina. Umbes aasta tagasi müüsin omavalmistatud vanema väiksema kandevõimega autotreila 1500 raha eest ja kummalisel kombel läks nagu soe sai.

Sinu haagised eeldavad E kategooriat ja mingi asisemat pilli selle vedamiseks. Sellepärast ka nõudlus väiksem, kuni 750kg saab aga igaüks sõita.

Ei ole ikka päris nii et 750 on piir! Võib sõita ka piduritega haagisega mille täismass on rohkem kui 750. Lihtsalt Autorongi täismass ei tohi olla üle 3500. Ja kui vajadus suurema järgi siis saab teha lihtsa sõidueksami ja tõsta kogumassi 4250 kg. Ja seda kõike B kategooriaga.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3162
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 336 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ain kirjutas:
ranel kirjutas:

[quote="boob"
Ma oma haagise tõin ise tutikana Saksast. Exporthind oli alla 3k. Täna küsin 1800, mis on veidi rohkem kui pool uue hinnast ja kummalisel kombel kirtsutatakse ikka nina. Umbes aasta tagasi müüsin omavalmistatud vanema väiksema kandevõimega autotreila 1500 raha eest ja kummalisel kombel läks nagu soe sai.

Sinu haagised eeldavad E kategooriat ja mingi asisemat pilli selle vedamiseks. Sellepärast ka nõudlus väiksem, kuni 750kg saab aga igaüks sõita.

Ei ole ikka päris nii et 750 on piir! Võib sõita ka piduritega haagisega mille täismass on rohkem kui 750. Lihtsalt Autorongi täismass ei tohi olla üle 3500. Ja kui vajadus suurema järgi siis saab teha lihtsa sõidueksami ja tõsta kogumassi 4250 kg. Ja seda kõike B kategooriaga.[/quote]

See 750 skeemitatakse kuidagi sinna passi või kuidas sellega on? :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6637
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 659 korda
Tänatud: 406 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ei skeemita midagi!
Vaata oma auto teh. passi ja loe, mis lubatud on.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3162
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 336 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas ranel »

yeekim kirjutas:

Ei skeemita midagi!
Vaata oma auto teh. passi ja loe, mis lubatud on.

edu

Oeh, njah :D Oleks pidanud sutsu tummisema käru ostma siis :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1491
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 65 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Mina oma mittejuuraharidusega lööks selle lause semikoolonite juurest kolmeks.

  1. B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega.

  2. B – sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi

  3. B – sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist.

Siiamaani ma teadsin, et B katt on kuni 3500 kg ja sabas võib olla ainult kerghaagis aga hetkel nundub asi isegi natuke parem olema.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1481
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 219 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Ain »

kui on suurem auto mille täismass on 3500 siis on tõesti õigus vedada ainult kerghaagist 750kg.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Teema algataja
pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas pühak »

Minu arust kerghaagise puhul võis autorongi täismasside summa ületada 3500 kg ja ikka tohtis pelgalt B-katiga sõita, aga pead ei tea anda. Omal ajal peetud rekkajuhi ameti tõttu pole ise seda asja uurima pidanud.

Ükskord peeti mingi poole öö ajal kuskil Lasnamäel puhtalt selle pärast kinni, et kontrollida, kas ma treilat vedada tohin. Vabandasid siis ilusti ette ja taha ning kurtsid, et üsna massiliselt pidi selle asjaga just juhtimisõiguse koha pealt probleeme olema.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

p6rguline
Postitusi: 173
Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
Tsikkel: vn 1500
Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas p6rguline »

4250 on BE puhul. Ainult B on 3500.

Igaks juhuks mainin enne ära kui keegi hoogu satub

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1491
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 65 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

B-kategooria kuni 4250 kg täismassiga autorongi juhtimisõiguse andmine
B-kategooria kuni 4250 kg täismassiga autorongi juhtimisõiguse taotlemisel, tuleb isikul sooritada edukalt üksnes sõidueksam. Koolituskursuse läbimine autokoolis ei ole nõutud.
Juhiloa väljastamisel märgitakse isiku juhiloale kood 96.
http://www.mnt.ee/public/Mootorsoiduki_ ... _tabel.pdf

Kasutaja avatar

Kägu
Postitusi: 332
Liitunud: 28 Aug 2012, 12:45

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Kägu »

p6rguline kirjutas:

4250 on BE puhul. Ainult B on 3500.

Igaks juhuks mainin enne ära kui keegi hoogu satub

4250 on uus raha teenimise viis arkil. BE on 7000 lubatud. Ivoonu täitsa viisaka tabeli leidnud.

Kusjuures 1 autokooli omanik rääkis, et inimesed ei saa hästi seadusest aru(politseinikud kaasa arvatud). Puhta B-katiga võid vedada mida tahes, kui atorongi reg mass ei ületa 3500kg. Ei ole nii et ainult kuni 750kg võid vedada.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2542
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 356 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Selle 4250kg peale ei maksa väga leili minna. Max haagise suurus on igal autol tehnilises passis ja neid autosid ei olegi nii palju, millega see 4250 täis tuleb (Patrolid, RR-id ja LC-d meenuvad hetkel ainult).
Ja sellest passis toodud numbrist suuremat haagist ei tohi ka BEXYZ... kategooria olemasolul autole järgi haakida.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Kägu
Postitusi: 332
Liitunud: 28 Aug 2012, 12:45

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Kägu »

Jajahh, see jäi jah kirjutamata, et ilmselgelt on passis max haagise mass ja autorongi max kirjas mida ületada ei tohi.

Näiteks minu auto reg mass on 2065kg
Lubatud piduriteta haagise reg 750kg
Lubatud piduritega haagise reg 1900kg

Puhta B katiga võiks siis vedada 1435kg haagist.

Kui nüüd kellelgi kulm kerkis nende numbrite peale siis autorongi üldine lubatud mass on 4015kg. Seda muidugi mitte ainult B katti omades.

4250 jääb igatpidi kättesaamatuks tõesti.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2542
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 356 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kusjuures sinul oleks sellest B+ kood 96-st täitsa kasu - saad oma auto max ressursi ära kasutada :-)

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Kägu
Postitusi: 332
Liitunud: 28 Aug 2012, 12:45

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Kägu »

Njahh, juba uurisin lube jupp aega ja ropendasin, et miks seda koodi pole. Samas BE ja CE olemas ja sõiduautol pole konksugi :mrgreen:

Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas boob »

Minu käru võib vedada kasvõi VW pologa, aga Polo puhul ei tohi midagi käru peale panna, muidu oleks kaal lõhki. B kategooriaga tohib vedada 3500kg autorongi, ehk sis näiteks 2000kg auto ja 1500kg piduritega haagis, kui see auto passi järgi lubatud on.

Aga hetkel tundub, et paari päeva jooksul läheb minu käru nagu soe sai minema. Tänan tähelepanu eest :D

PS. B kategooriaga tohib vedada 3500kg auto sabas kerghaagist kuni 750kg. Kui tegemist on piduritega haagisega, siis on tarvis seda kood 96 lubadele.

Kasutaja avatar

Teema algataja
pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas pühak »

boob kirjutas:
Spoiler

Minu käru võib vedada kasvõi VW pologa, aga Polo puhul ei tohi midagi käru peale panna, muidu oleks kaal lõhki. B kategooriaga tohib vedada 3500kg autorongi, ehk sis näiteks 2000kg auto ja 1500kg piduritega haagis, kui see auto passi järgi lubatud on.

Aga hetkel tundub, et paari päeva jooksul läheb minu käru nagu soe sai minema. Tänan tähelepanu eest :D

PS. B kategooriaga tohib vedada 3500kg auto sabas kerghaagist kuni 750kg. Kui tegemist on piduritega haagisega, siis on tarvis seda kood 96 lubadele.

Seda minagi mõtlesin.

B-kat sõidukiga tuleb koos max lubatud piduritega haagise puhul isegi 5 ja rohkem tonni üsna kergelt täis, kui tegemist suure kaubikuga, mille registrimass sinna 3,5t kanti kisub. Mul Vito ja sellelgi väiksusest hoolimata 2t haagis lubatud, koos autoga (2700kg reg mass) tuleb 4700kg.

Muideks, vana kooli 4WD Hiacel (80-dad aastad) oli 3,5t haagis lubatud. Liikuda ta sellega ei jõudnud küll kuhugi.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

p6rguline
Postitusi: 173
Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
Tsikkel: vn 1500
Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas p6rguline »

B kat puhul on nii, et koos kerghaagisega ei tohi olla üle 3500. Sain valusalt teada kui sõitsin sprinteriga mille mass oli 3500 ja kerghaagis oli taga.

See 96 on aga tõesti vahva koht rulli kokku ajada. Huvitav kas see on jälle üks neist asjadest, mis ainult eestis kehtib ?

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2542
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 356 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas Maaks »

p6rguline kirjutas:

B kat puhul on nii, et koos kerghaagisega ei tohi olla üle 3500. Sain valusalt teada kui sõitsin sprinteriga mille mass oli 3500 ja kerghaagis oli taga.

See 96 on aga tõesti vahva koht rulli kokku ajada. Huvitav kas see on jälle üks neist asjadest, mis ainult eestis kehtib ?

See on nüüd lambajutt! Ja kui trahvi ära maksid siis palju õnne :D
Tsitaat liiklusseadusest:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; jne.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas boob »

Maaks kirjutas:
p6rguline kirjutas:

B kat puhul on nii, et koos kerghaagisega ei tohi olla üle 3500. Sain valusalt teada kui sõitsin sprinteriga mille mass oli 3500 ja kerghaagis oli taga.

See 96 on aga tõesti vahva koht rulli kokku ajada. Huvitav kas see on jälle üks neist asjadest, mis ainult eestis kehtib ?

See on nüüd lambajutt! Ja kui trahvi ära maksid siis palju õnne :D
Tsitaat liiklusseadusest:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; jne.

Täpselt nii.

Kasutaja avatar

Teema algataja
pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas pühak »

Siin päris korralik juhtimisõigust käsitlev teema arenenud. Mõni mode võiks selle kuskilt esimese lehekülje lõpuosast alates eraldada ja "Load, liiklus, koolitus ja sõit," alajaotusesse tõsta.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

K2bi
Postitusi: 649
Liitunud: 01 Apr 2005, 16:51

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas K2bi »

tere

ma ka siiamaani imestan, et kuidas on see teistmoodi ... söidad fiat unoga ja käru on taga vöi söidad mb sprinteriga millel on käru taga. (jah tegelikult tulevad tiki, brenteksi ja respo mehed ja karjuvad su peale , et nemad toodavad haagiseid mitte kärusid. olgu peame siis KÄRU all silmas kerghaagist reg. massiga 750 kg.)
loogika ütleb et fiatiga ei tohiks seda käru vedada ja mb ga nagu vöiks aga seaduse järgi on vastupidi. järelikult on köik seadused tehtud suvaliselt kuidagi üle noku .
ja palju önne kui sul on tehtud mingi 69 vöi 96 , kellest keegi teine aru ei saa kui ark ise . mille kuradi pärast ma pean tegema suurekäru load, et söita kerghaagisega. kui samas ma vöin söita suure 6m haagiselamuga millel on pidurid ja mitte üks konn ei saa köhida sest seadusejärgi on köik ok.

ark s tuleks läbi viia suurpuhastus ja seadused ja sätted ümber teha .

Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib

Lugemata postitus Postitas boob »

Kordame veel. Kerghaagise vedamiseks ei ole vaja mingeid lubasid peale B ja vedava võib kerghaagist 3500kg autoga, ehk siis tekib autorong 4250kg.

Kui haagis on suurem kui kerghaagis, ehk siis O2 ja suuremad asjad, siis tuleb mängu auto passis olev piduritega haagise mass, mida vedada tohib ja kui masin mis veab koos haagise reaalse massiga ületab 3500kg, tuleb teha tähti lubadele juurde, ehk siis 4250kg autorongi vedamiseks piisab B kat kood 96 ja 7000kg autorongile on vaja BE kategooriat.


joel
Postitusi: 1806
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas joel »

K2bi kirjutas:

loogika ütleb et fiatiga ei tohiks seda käru vedada ja mb ga nagu vöiks aga seaduse järgi on vastupidi. järelikult on köik seadused tehtud suvaliselt kuidagi üle noku .

Kuigi see näide ei olnud korrektne, nagu boob juba ära märkis, siis veelgi jaburamana tunduv asi on tõesti seaduses kirjas (vähemalt oli mõnda aega tagasi - hetkel kehtivat ei viitsi praegu otsida). Nimelt B katiga võid sõiduauto järel ka kerghaagisest raskemat käru vedada, kui autorongi mass ei ületa 3500 kg ja auto parameetrid võimaldavad nii rasket haagist vedada. Samas C kategooriga lubadega võid veokaga vedada ainult kerghaagist ja kõik raskemad asjad käivad CE alla. Ehk siis kui kärulubasid pole, võid sõiduatoga raskemat haagist vedada kui veokaga :wack:

Joel
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib

Lugemata postitus Postitas boob »

Siin on tegemist B kategooria puhul kuni 3500kg ja C kategooria puhul alates 3500kg kuni lõpmatuseni masinatega. Kuidas Teie arvates võiks olla C kategooria puhul siis see käru mass piiratud? Minu arvates ei ole siin jaburat midagi... Või võiks lasta rahulikult C kategooria meestel ilma õppimata 40 tonnise haagisega ringi kimada? :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: O: Järelhaagise autole

Lugemata postitus Postitas pühak »

joel kirjutas:
K2bi kirjutas:
Spoiler

loogika ütleb et fiatiga ei tohiks seda käru vedada ja mb ga nagu vöiks aga seaduse järgi on vastupidi. järelikult on köik seadused tehtud suvaliselt kuidagi üle noku .

Kuigi see näide ei olnud korrektne, nagu boob juba ära märkis, siis veelgi jaburamana tunduv asi on tõesti seaduses kirjas (vähemalt oli mõnda aega tagasi - hetkel kehtivat ei viitsi praegu otsida). Nimelt B katiga võid sõiduauto järel ka kerghaagisest raskemat käru vedada, kui autorongi mass ei ületa 3500 kg ja auto parameetrid võimaldavad nii rasket haagist vedada. Samas C kategooriga lubadega võid veokaga vedada ainult kerghaagist ja kõik raskemad asjad käivad CE alla. Ehk siis kui kärulubasid pole, võid sõiduatoga raskemat haagist vedada kui veokaga :wack:

Ja veelgi enam. Olenevalt vedukist võib tuleneda ka see, et üht ja sama piduritega käru kas võib või ei või B-katiga vedada. Näiteks pooleteise tonnise reg massiga haagist võib vedada kuni kahetonnise reg massiga autoga. Ehk siis näiteks, kui vead Avensisega, mille reg mass jääb alla kahe tonni ja poolteist tonni käru on lubatud, on B-kat juhil kõik ok, kui aga paned ette Land Cruiseri või Sprinteri, mis peaksid sellise käru vedamisel igatpidi turvalisemad vedukid olema, on B-kati mees järsku seaduserikkuja. :evil:

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2542
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 356 korda

Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Vahepealt keeras nüüd jälle ära see teema nutmiseks ja mõtetuks halaks.
Seadused on sellised, sest oleme üle võtnud Euroopa vastavad normid - täpselt samad asjad kehtivad nii Itaalias kui Saksamaal jne.
Ja mitte iga sõiduautoga ei või vedada kerghaagist 750kg massiga! Maks piduriteta haagise mass (täismass) on samuti kirjas auto teh.passis. Ja selle eest saab kah trahvi teha :-) ja nõmeduse tipp - edasi sõitmiseks tuleb haagis maha jätta või koorem maha laadida.
(kustutatud) Kui sama käru on lubatud nii fiatile kui länkarile, siis länkarivend võib ta küll endale taha panna, aga sama koorma ära vedamiseks tuleb 2x käia :-)
Erinevate (sõidu)autode passe vaadates tundub, et lubatud piduritega haagise mass (B-gategooria sõiduautol) <= auto tühimass, ehk siis kehtib see kuldreegel, et vedaja ei või olla raskem kui on veetav koorem.
Aga kui siin juba läks arvamuse avaldamiseks, siis tuleks Länkarite (ja patrolite jms veokate) juhtidelt juba eos nõuda vähemalt C kategooriat :mrgreen:
EDIT: Parandasin vead. Liiklusseadusest on kadunud mõiste registrimass, on järel ainult täismass.

Viimati muutis Maaks, 19 Dets 2014, 09:58, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib

Lugemata postitus Postitas boob »

Registrimass ei tähenda maakeeles tegelikku massi. Registrimass on kaalunumber, mida ei tohi ületada, kuigi tootja on võibolla lubanud 2x rohkem kaalu vedada.

"Liiklusseaduse" § 2 punkt 66 kehtestab: registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei tohi ületada täismassi.
Punkt 84 sätestab: tegelik mass on sõiduki mass konkreetsel ajahetkel koos juhi, sõitjate ja veosega.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”