Millise kategooriaga millist haagist vedada võib
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Millise kategooriaga millist haagist vedada võib
Piduritega haagiste turg on suht väike võrreldes kerghaagiste omaga. Ja uued piduritega haagised maksavad ka jupp maad rohkem. Just väiksemaid, polditud konstruktsiooniga odavaid kerghaagiseid on turg täis. Kampaaniate käigus on nende hinnad teinekord isegi 500€ või mõni eurik veelgi vähem.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: O: Järelhaagise autole
jah just need polditud kärud on need 500 eurised. täisraamil haagise on 900 ja enam .
Re: O: Järelhaagise autole
Üks sõiduautole ideaalsete numbritega haagis http://www.autokataloog.ee/et/artikkel/ ... 00-kg-r13c
Enamikel autodel 1600 piduritega piir, st. saab 1200kg rahulikult peale laduda. Kergemad sõiduautod mahuvad või suuur suur hunnik puid, kive vms materjali. Kahju, et keegi sellist ei rendi, just selliste mõõtude ja andmetega oleks vaja. Ei aja massi lõhki ja 1600 on täpselt lubatud mu V70-l.
-
- Postitusi: 1481
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: O: Järelhaagise autole
ranel kirjutas:boob kirjutas:ranel kirjutas:Ise tegin sama nalja läbi.
Odavam oli võtta tutikas haagis, kui paarsada eur odavam läbiaetud haagis. Uue haagisega on ülevaatus ka 3a tagant. Endale võtsin brentexi haagise. 899 eur koos tendiga. 2.75x1.5x0.25 . Hetkel on need isegi vist odavamad.Kui sa oled KM kohustlaseks saanud, siis saad üldse sama hinnaga uue haagise, mis kasutatud haagiseid pakutakse
Ma oma haagise tõin ise tutikana Saksast. Exporthind oli alla 3k. Täna küsin 1800, mis on veidi rohkem kui pool uue hinnast ja kummalisel kombel kirtsutatakse ikka nina. Umbes aasta tagasi müüsin omavalmistatud vanema väiksema kandevõimega autotreila 1500 raha eest ja kummalisel kombel läks nagu soe sai.
Sinu haagised eeldavad E kategooriat ja mingi asisemat pilli selle vedamiseks. Sellepärast ka nõudlus väiksem, kuni 750kg saab aga igaüks sõita.
Ei ole ikka päris nii et 750 on piir! Võib sõita ka piduritega haagisega mille täismass on rohkem kui 750. Lihtsalt Autorongi täismass ei tohi olla üle 3500. Ja kui vajadus suurema järgi siis saab teha lihtsa sõidueksami ja tõsta kogumassi 4250 kg. Ja seda kõike B kategooriaga.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 3162
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 336 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Ain kirjutas:ranel kirjutas:[quote="boob"
Ma oma haagise tõin ise tutikana Saksast. Exporthind oli alla 3k. Täna küsin 1800, mis on veidi rohkem kui pool uue hinnast ja kummalisel kombel kirtsutatakse ikka nina. Umbes aasta tagasi müüsin omavalmistatud vanema väiksema kandevõimega autotreila 1500 raha eest ja kummalisel kombel läks nagu soe sai.Sinu haagised eeldavad E kategooriat ja mingi asisemat pilli selle vedamiseks. Sellepärast ka nõudlus väiksem, kuni 750kg saab aga igaüks sõita.
Ei ole ikka päris nii et 750 on piir! Võib sõita ka piduritega haagisega mille täismass on rohkem kui 750. Lihtsalt Autorongi täismass ei tohi olla üle 3500. Ja kui vajadus suurema järgi siis saab teha lihtsa sõidueksami ja tõsta kogumassi 4250 kg. Ja seda kõike B kategooriaga.[/quote]
See 750 skeemitatakse kuidagi sinna passi või kuidas sellega on?
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6637
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 659 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Ei skeemita midagi!
Vaata oma auto teh. passi ja loe, mis lubatud on.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 3162
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 336 korda
Re: O: Järelhaagise autole
yeekim kirjutas:Ei skeemita midagi!
Vaata oma auto teh. passi ja loe, mis lubatud on.edu
Oeh, njah Oleks pidanud sutsu tummisema käru ostma siis
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1491
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: O: Järelhaagise autole
B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Mina oma mittejuuraharidusega lööks selle lause semikoolonite juurest kolmeks.
B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega.
B – sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi
B – sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist.
Siiamaani ma teadsin, et B katt on kuni 3500 kg ja sabas võib olla ainult kerghaagis aga hetkel nundub asi isegi natuke parem olema.
-
- Postitusi: 1481
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: O: Järelhaagise autole
kui on suurem auto mille täismass on 3500 siis on tõesti õigus vedada ainult kerghaagist 750kg.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
Teema algataja - Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Minu arust kerghaagise puhul võis autorongi täismasside summa ületada 3500 kg ja ikka tohtis pelgalt B-katiga sõita, aga pead ei tea anda. Omal ajal peetud rekkajuhi ameti tõttu pole ise seda asja uurima pidanud.
Ükskord peeti mingi poole öö ajal kuskil Lasnamäel puhtalt selle pärast kinni, et kontrollida, kas ma treilat vedada tohin. Vabandasid siis ilusti ette ja taha ning kurtsid, et üsna massiliselt pidi selle asjaga just juhtimisõiguse koha pealt probleeme olema.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: O: Järelhaagise autole
4250 on BE puhul. Ainult B on 3500.
Igaks juhuks mainin enne ära kui keegi hoogu satub
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1491
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: O: Järelhaagise autole
B-kategooria kuni 4250 kg täismassiga autorongi juhtimisõiguse andmine
B-kategooria kuni 4250 kg täismassiga autorongi juhtimisõiguse taotlemisel, tuleb isikul sooritada edukalt üksnes sõidueksam. Koolituskursuse läbimine autokoolis ei ole nõutud.
Juhiloa väljastamisel märgitakse isiku juhiloale kood 96.
http://www.mnt.ee/public/Mootorsoiduki_ ... _tabel.pdf
Re: O: Järelhaagise autole
p6rguline kirjutas:4250 on BE puhul. Ainult B on 3500.
Igaks juhuks mainin enne ära kui keegi hoogu satub
4250 on uus raha teenimise viis arkil. BE on 7000 lubatud. Ivoonu täitsa viisaka tabeli leidnud.
Kusjuures 1 autokooli omanik rääkis, et inimesed ei saa hästi seadusest aru(politseinikud kaasa arvatud). Puhta B-katiga võid vedada mida tahes, kui atorongi reg mass ei ületa 3500kg. Ei ole nii et ainult kuni 750kg võid vedada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2542
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 356 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Selle 4250kg peale ei maksa väga leili minna. Max haagise suurus on igal autol tehnilises passis ja neid autosid ei olegi nii palju, millega see 4250 täis tuleb (Patrolid, RR-id ja LC-d meenuvad hetkel ainult).
Ja sellest passis toodud numbrist suuremat haagist ei tohi ka BEXYZ... kategooria olemasolul autole järgi haakida.
Re: O: Järelhaagise autole
Jajahh, see jäi jah kirjutamata, et ilmselgelt on passis max haagise mass ja autorongi max kirjas mida ületada ei tohi.
Näiteks minu auto reg mass on 2065kg
Lubatud piduriteta haagise reg 750kg
Lubatud piduritega haagise reg 1900kg
Puhta B katiga võiks siis vedada 1435kg haagist.
Kui nüüd kellelgi kulm kerkis nende numbrite peale siis autorongi üldine lubatud mass on 4015kg. Seda muidugi mitte ainult B katti omades.
4250 jääb igatpidi kättesaamatuks tõesti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2542
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 356 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Kusjuures sinul oleks sellest B+ kood 96-st täitsa kasu - saad oma auto max ressursi ära kasutada
Re: O: Järelhaagise autole
Njahh, juba uurisin lube jupp aega ja ropendasin, et miks seda koodi pole. Samas BE ja CE olemas ja sõiduautol pole konksugi
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Minu käru võib vedada kasvõi VW pologa, aga Polo puhul ei tohi midagi käru peale panna, muidu oleks kaal lõhki. B kategooriaga tohib vedada 3500kg autorongi, ehk sis näiteks 2000kg auto ja 1500kg piduritega haagis, kui see auto passi järgi lubatud on.
Aga hetkel tundub, et paari päeva jooksul läheb minu käru nagu soe sai minema. Tänan tähelepanu eest
PS. B kategooriaga tohib vedada 3500kg auto sabas kerghaagist kuni 750kg. Kui tegemist on piduritega haagisega, siis on tarvis seda kood 96 lubadele.
-
Teema algataja - Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: O: Järelhaagise autole
boob kirjutas:Spoiler
Minu käru võib vedada kasvõi VW pologa, aga Polo puhul ei tohi midagi käru peale panna, muidu oleks kaal lõhki. B kategooriaga tohib vedada 3500kg autorongi, ehk sis näiteks 2000kg auto ja 1500kg piduritega haagis, kui see auto passi järgi lubatud on.
Aga hetkel tundub, et paari päeva jooksul läheb minu käru nagu soe sai minema. Tänan tähelepanu eest
PS. B kategooriaga tohib vedada 3500kg auto sabas kerghaagist kuni 750kg. Kui tegemist on piduritega haagisega, siis on tarvis seda kood 96 lubadele.
Seda minagi mõtlesin.
B-kat sõidukiga tuleb koos max lubatud piduritega haagise puhul isegi 5 ja rohkem tonni üsna kergelt täis, kui tegemist suure kaubikuga, mille registrimass sinna 3,5t kanti kisub. Mul Vito ja sellelgi väiksusest hoolimata 2t haagis lubatud, koos autoga (2700kg reg mass) tuleb 4700kg.
Muideks, vana kooli 4WD Hiacel (80-dad aastad) oli 3,5t haagis lubatud. Liikuda ta sellega ei jõudnud küll kuhugi.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: O: Järelhaagise autole
B kat puhul on nii, et koos kerghaagisega ei tohi olla üle 3500. Sain valusalt teada kui sõitsin sprinteriga mille mass oli 3500 ja kerghaagis oli taga.
See 96 on aga tõesti vahva koht rulli kokku ajada. Huvitav kas see on jälle üks neist asjadest, mis ainult eestis kehtib ?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2542
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 356 korda
Re: O: Järelhaagise autole
p6rguline kirjutas:B kat puhul on nii, et koos kerghaagisega ei tohi olla üle 3500. Sain valusalt teada kui sõitsin sprinteriga mille mass oli 3500 ja kerghaagis oli taga.
See 96 on aga tõesti vahva koht rulli kokku ajada. Huvitav kas see on jälle üks neist asjadest, mis ainult eestis kehtib ?
See on nüüd lambajutt! Ja kui trahvi ära maksid siis palju õnne
Tsitaat liiklusseadusest:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; jne.
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Maaks kirjutas:p6rguline kirjutas:B kat puhul on nii, et koos kerghaagisega ei tohi olla üle 3500. Sain valusalt teada kui sõitsin sprinteriga mille mass oli 3500 ja kerghaagis oli taga.
See 96 on aga tõesti vahva koht rulli kokku ajada. Huvitav kas see on jälle üks neist asjadest, mis ainult eestis kehtib ?
See on nüüd lambajutt! Ja kui trahvi ära maksid siis palju õnne
![]()
Tsitaat liiklusseadusest:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; jne.
Täpselt nii.
-
Teema algataja - Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: O: Järelhaagise autole
Siin päris korralik juhtimisõigust käsitlev teema arenenud. Mõni mode võiks selle kuskilt esimese lehekülje lõpuosast alates eraldada ja "Load, liiklus, koolitus ja sõit," alajaotusesse tõsta.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: O: Järelhaagise autole
tere
ma ka siiamaani imestan, et kuidas on see teistmoodi ... söidad fiat unoga ja käru on taga vöi söidad mb sprinteriga millel on käru taga. (jah tegelikult tulevad tiki, brenteksi ja respo mehed ja karjuvad su peale , et nemad toodavad haagiseid mitte kärusid. olgu peame siis KÄRU all silmas kerghaagist reg. massiga 750 kg.)
loogika ütleb et fiatiga ei tohiks seda käru vedada ja mb ga nagu vöiks aga seaduse järgi on vastupidi. järelikult on köik seadused tehtud suvaliselt kuidagi üle noku .
ja palju önne kui sul on tehtud mingi 69 vöi 96 , kellest keegi teine aru ei saa kui ark ise . mille kuradi pärast ma pean tegema suurekäru load, et söita kerghaagisega. kui samas ma vöin söita suure 6m haagiselamuga millel on pidurid ja mitte üks konn ei saa köhida sest seadusejärgi on köik ok.
ark s tuleks läbi viia suurpuhastus ja seadused ja sätted ümber teha .
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib
Kordame veel. Kerghaagise vedamiseks ei ole vaja mingeid lubasid peale B ja vedava võib kerghaagist 3500kg autoga, ehk siis tekib autorong 4250kg.
Kui haagis on suurem kui kerghaagis, ehk siis O2 ja suuremad asjad, siis tuleb mängu auto passis olev piduritega haagise mass, mida vedada tohib ja kui masin mis veab koos haagise reaalse massiga ületab 3500kg, tuleb teha tähti lubadele juurde, ehk siis 4250kg autorongi vedamiseks piisab B kat kood 96 ja 7000kg autorongile on vaja BE kategooriat.
-
- Postitusi: 1806
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: O: Järelhaagise autole
K2bi kirjutas:loogika ütleb et fiatiga ei tohiks seda käru vedada ja mb ga nagu vöiks aga seaduse järgi on vastupidi. järelikult on köik seadused tehtud suvaliselt kuidagi üle noku .
Kuigi see näide ei olnud korrektne, nagu boob juba ära märkis, siis veelgi jaburamana tunduv asi on tõesti seaduses kirjas (vähemalt oli mõnda aega tagasi - hetkel kehtivat ei viitsi praegu otsida). Nimelt B katiga võid sõiduauto järel ka kerghaagisest raskemat käru vedada, kui autorongi mass ei ületa 3500 kg ja auto parameetrid võimaldavad nii rasket haagist vedada. Samas C kategooriga lubadega võid veokaga vedada ainult kerghaagist ja kõik raskemad asjad käivad CE alla. Ehk siis kui kärulubasid pole, võid sõiduatoga raskemat haagist vedada kui veokaga
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib
Siin on tegemist B kategooria puhul kuni 3500kg ja C kategooria puhul alates 3500kg kuni lõpmatuseni masinatega. Kuidas Teie arvates võiks olla C kategooria puhul siis see käru mass piiratud? Minu arvates ei ole siin jaburat midagi... Või võiks lasta rahulikult C kategooria meestel ilma õppimata 40 tonnise haagisega ringi kimada?
-
Teema algataja - Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: O: Järelhaagise autole
joel kirjutas:K2bi kirjutas:Spoiler
loogika ütleb et fiatiga ei tohiks seda käru vedada ja mb ga nagu vöiks aga seaduse järgi on vastupidi. järelikult on köik seadused tehtud suvaliselt kuidagi üle noku .
Kuigi see näide ei olnud korrektne, nagu boob juba ära märkis, siis veelgi jaburamana tunduv asi on tõesti seaduses kirjas (vähemalt oli mõnda aega tagasi - hetkel kehtivat ei viitsi praegu otsida). Nimelt B katiga võid sõiduauto järel ka kerghaagisest raskemat käru vedada, kui autorongi mass ei ületa 3500 kg ja auto parameetrid võimaldavad nii rasket haagist vedada. Samas C kategooriga lubadega võid veokaga vedada ainult kerghaagist ja kõik raskemad asjad käivad CE alla. Ehk siis kui kärulubasid pole, võid sõiduatoga raskemat haagist vedada kui veokaga
Ja veelgi enam. Olenevalt vedukist võib tuleneda ka see, et üht ja sama piduritega käru kas võib või ei või B-katiga vedada. Näiteks pooleteise tonnise reg massiga haagist võib vedada kuni kahetonnise reg massiga autoga. Ehk siis näiteks, kui vead Avensisega, mille reg mass jääb alla kahe tonni ja poolteist tonni käru on lubatud, on B-kat juhil kõik ok, kui aga paned ette Land Cruiseri või Sprinteri, mis peaksid sellise käru vedamisel igatpidi turvalisemad vedukid olema, on B-kati mees järsku seaduserikkuja.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2542
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 356 korda
Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib
Vahepealt keeras nüüd jälle ära see teema nutmiseks ja mõtetuks halaks.
Seadused on sellised, sest oleme üle võtnud Euroopa vastavad normid - täpselt samad asjad kehtivad nii Itaalias kui Saksamaal jne.
Ja mitte iga sõiduautoga ei või vedada kerghaagist 750kg massiga! Maks piduriteta haagise mass (täismass) on samuti kirjas auto teh.passis. Ja selle eest saab kah trahvi teha ja nõmeduse tipp - edasi sõitmiseks tuleb haagis maha jätta või koorem maha laadida.
(kustutatud) Kui sama käru on lubatud nii fiatile kui länkarile, siis länkarivend võib ta küll endale taha panna, aga sama koorma ära vedamiseks tuleb 2x käia
Erinevate (sõidu)autode passe vaadates tundub, et lubatud piduritega haagise mass (B-gategooria sõiduautol) <= auto tühimass, ehk siis kehtib see kuldreegel, et vedaja ei või olla raskem kui on veetav koorem.
Aga kui siin juba läks arvamuse avaldamiseks, siis tuleks Länkarite (ja patrolite jms veokate) juhtidelt juba eos nõuda vähemalt C kategooriat
EDIT: Parandasin vead. Liiklusseadusest on kadunud mõiste registrimass, on järel ainult täismass.
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Millise kategooriaga millist haagist vedada võib
Registrimass ei tähenda maakeeles tegelikku massi. Registrimass on kaalunumber, mida ei tohi ületada, kuigi tootja on võibolla lubanud 2x rohkem kaalu vedada.
"Liiklusseaduse" § 2 punkt 66 kehtestab: registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei tohi ületada täismassi.
Punkt 84 sätestab: tegelik mass on sõiduki mass konkreetsel ajahetkel koos juhi, sõitjate ja veosega.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.