Mitte ainult joonis ehk Biker paremaks
Moderaator: Moded
Mõtlesin jah seda Mixi mainitud tehast.
1. On vale.
2. On vale, täpset oleks vaja.
3. On vale.
4. On enam-vähem vale.
need olid sanga vastused
Enim pluss punkte teenis siis Mix. Rohkem kanditaate ei ole hetkel.
Õiged vastused:
1. Vootele
2. 2,6
3. 90 aastaseks ... vaata www.zid.ru ja siis peaks juba ise nägema. Alustati siis 1916.
4. Hakati relvi tootma. Kes tahab, see telligu http://www.zid.ru/en/products/military/kord.html
1. On vale.
2. On vale, täpset oleks vaja.
3. On vale.
4. On enam-vähem vale.


Enim pluss punkte teenis siis Mix. Rohkem kanditaate ei ole hetkel.
Õiged vastused:
1. Vootele
2. 2,6
3. 90 aastaseks ... vaata www.zid.ru ja siis peaks juba ise nägema. Alustati siis 1916.
4. Hakati relvi tootma. Kes tahab, see telligu http://www.zid.ru/en/products/military/kord.html
Siiski! Seltsimees Mix ei kandideeriks kohe üldsegi järgmise küsimuse esitaja kohale. Seepärast nimelt ei proovinudki küsimustele vastata, vaid ainult parandasin üht varemvastanu eksimust ja sedagi ainult seepärast, et küsija eelnevalt just selles punktis vihjas minu huvile ja minu võimalikele teadmistele tolle zidi-värgi suhtes.Zidist kirjutas:Enim pluss punkte teenis siis Mix. Rohkem kanditaate ei ole hetkel.

Ise pean küsimuse esitamist niivõrd tõsiseks ettevõtmiseks, et selleks oleks kõigepealt vaja ise-enesel tublit eeltööd teha. Pole ju mõtet google-st miski spetsiifiline nimi või aasta-arv välja otsida ja siis küsida, et kes esimesena tegi..
Ehk kunagi hiljem üritan.
...
Nüüd aga: Palun! Kes on järgmisena valmis oma küsimust esitama?
aga palun, siin on küsimused, mida olen endas kandnud, soojendanud ja nüüd saan lõpuks ometi hiilata
- See tsiklimudel on tootmises aastast 1957 ning algusaastatel oli ta üks kiiremaid (kui mitte kõige kiirem) seeriatootmises olevaid tsikleid. Mis on mudeli nimeks? Vihjeks niipalju, et tootja on jätkuvalt tegev ning see mudelinimi on ikka veel kasutusel.
- 1980 tõi BMW turule mudeli, millega loodi täiesti uus tsikliklass. Samuti oli see väga populaarseks osutunud mudel üks päästerõngastest, mis päästis BMW tsiklitootmisharu kahjumist ja kadumisest. Mis mudeli ja tsikliklassiga oli tegemist?
- Millist asutust tähendab termini café racer esimene sõna? Vihjeks: tegemist ei ole kohvikuga meie igapäevakeele mõistes, eesti keeles ei ole sellele terminile ühesõnalist vastet.
- Mille põhjustas 1970 esitletud Honda CB750 turuletoomine? Saab vastata ühe lausega, kuid loodan pigem lühiesseed
.

- See tsiklimudel on tootmises aastast 1957 ning algusaastatel oli ta üks kiiremaid (kui mitte kõige kiirem) seeriatootmises olevaid tsikleid. Mis on mudeli nimeks? Vihjeks niipalju, et tootja on jätkuvalt tegev ning see mudelinimi on ikka veel kasutusel.
- 1980 tõi BMW turule mudeli, millega loodi täiesti uus tsikliklass. Samuti oli see väga populaarseks osutunud mudel üks päästerõngastest, mis päästis BMW tsiklitootmisharu kahjumist ja kadumisest. Mis mudeli ja tsikliklassiga oli tegemist?
- Millist asutust tähendab termini café racer esimene sõna? Vihjeks: tegemist ei ole kohvikuga meie igapäevakeele mõistes, eesti keeles ei ole sellele terminile ühesõnalist vastet.
- Mille põhjustas 1970 esitletud Honda CB750 turuletoomine? Saab vastata ühe lausega, kuid loodan pigem lühiesseed

-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
1. Et sang siin enne HD vallas hiilgas, siis pakuks, et vastuseks on HD Sportster. 
2. Mudeliks BMW R80G/S ja loodud tsikliklassiks all-rounder (enduro), millega saab sõita praktiliselt igal pinnasel.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/fasc ... 80-87.html
3. Äkki võib see olla tulnud sõnast "caff", mis tähendab vist sellist inglaste kohvi ja tee joomise kohta. Võin eksida.
http://en.wikipedia.org/wiki/User_talk:MeltBanana (otsi alt poolt, Cafe Racer on teema pealkiri)
4. USAs põhjustas see peaaegu HD pankroti, aga vastuseks vist tahetakse pigem seda, et tänu CB750'le vallandas Honda üleüldise tsiklite kvaliteedi tõusu. CB750 oli oma aja kohta väga moodne ja töökindel ratas.
http://www.davidst.com/motorcycle_revie ... cb750.html

2. Mudeliks BMW R80G/S ja loodud tsikliklassiks all-rounder (enduro), millega saab sõita praktiliselt igal pinnasel.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/fasc ... 80-87.html
3. Äkki võib see olla tulnud sõnast "caff", mis tähendab vist sellist inglaste kohvi ja tee joomise kohta. Võin eksida.
http://en.wikipedia.org/wiki/User_talk:MeltBanana (otsi alt poolt, Cafe Racer on teema pealkiri)
4. USAs põhjustas see peaaegu HD pankroti, aga vastuseks vist tahetakse pigem seda, et tänu CB750'le vallandas Honda üleüldise tsiklite kvaliteedi tõusu. CB750 oli oma aja kohta väga moodne ja töökindel ratas.
http://www.davidst.com/motorcycle_revie ... cb750.html
Braap..
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
ma pakuks vaid neljanda vastuse täiendusena, et CB750 tegi elu väga raskeks brittide Triumphil jt ja põhjustas nende markide pika mõõna. Sellest rattast algas japside suur tõus, mis teadagi kestab. Kawa vastulöök oli Z900 73 aastal, (mis minu nägemuses on teenimatult varju jäänud) Z900 oli oma kahe nukaga juba jällegi samm edasi seerias (kuigi CB350 tuli kahe nukiga vist enne seeriasse jne), kawa tegi kohe edasi mitu sammu järjest tuues välja Z1 ja KZ1000 seeria ja kaugel polnud Z1300 (Hondalt 900 CBX)... ja nii see läks.
Kk
Kk
Viimati muutis kalle, 31 Jaan 2006, 12:16, muudetud 1 kord kokku.
Vastus õige. Üks paljudest selleteemalistest linkidest: http://www.bikernet.com/sportsters/Page ... PageID=2511. Et sang siin enne HD vallas hiilgas, siis pakuks, et vastuseks on HD Sportster.
Pealiskaudsel otsimisel ei leidnud ma siiski selle tsikli võimuse ja kiiruse numbreid, 1/4 miili aeg oli midagi 12,xx. Kuhugi 50hj kanti võis see võimus standardis ulatuda, aga samas ei maksa unustada, et praktiliselt kõik Sportsteri kasutajad ehitasid selle ümber kiiremkas-võimsamaks- kergemaks. Töömaht oli standardis 883ccm. Tol ajal olid need numbrid standardmasinal ülimalt silmapaistvad.
Peaaegu et täpselt. Mudelinimi õige, aga tsikliklassiks pigem adventure. Ka all-rounder võib enam-vähem õige olla, küll aga mitte enduuro. Enduuro oli olemas juba enne GSi, viimane oli esimene nn suur enduuro.2. Mudeliks BMW R80G/S ja loodud tsikliklassiks all-rounder (enduro), millega saab sõita praktiliselt igal pinnasel.
Lisaks veel; GS ehk alguses G/S tähendab gelände/strasse ehk nii maastikuks kui maanteeks kõlblik. Samas mudeliga osaleti ja võideti korduvalt Pariis-Dakar. Keegi ei tea, kui palju GS'e praegusel hetkel ümbermaailmareisi sooritavad, aga neid palju. Praegu tootmises olev R1200GS on juba suurusjärgu suurem/võimsam, kui tema esiisa, aga algne konstruktsioon: boksermootor-kepivedu, on jätkuvalt sama.
ah krt, vaadake ise veebist juurde

3. küsimusele ei ole õiget vastust veel kõlanud.
4. küsimuse seniste vastuste kohta võin öelda, et on "soe", aga mitte päris see, mida ootasin.
Nii et uurige, seltsimehed, uurige

Seni kuni eelmist vastust kirjutasin, tuli 4. küsimusele enam-vähem täpne vastus Kallelt. Lisaksin siia takka enda nägemuse sellest asjast.
CB750 oli jaapani tsiklitööstuse suure pealtungi alguseks, põhjustades euroopa tsiklitööstuse vahepealse väljasuremise (väikeste eranditega) ning USA tsikliehituse tõsise kriisi.
CB750 peetakse üheks kõige enam tsiklimaailma mõjutanud mudeliks läbi aegade. Selle tsikli turuletoomisega sai alguse tänapäevase tsiklitootmise arengusuunad ja kujunes välja tsiklitööstus ja -turg, nagu me seda tänapäeval tunneme.
CB750 ja talle järgnenud teised suured japsid pakkusid seninägematut kvaliteeti, võimsust ja mugavust suhteliselt odavalt, ükski Euroopa tootja ei suutnud sellega võistelda. Nii suri praktiliselt välja euroopa tsiklitööstus, paljud tolal tuntud kaubamärgid reanimeeriti alles paarkümmend aastat hiljem.
10 aasta jooksul toodeti seda tsiklit üle miljoni eksemplari. Tol ajal oli 750ccm tsikkel tõeline monster-tsikkel, briti sportmudelid piirdusid 5-600ccm’ga, japsid 50-200ccm. HD mudelid olid loomulikult omast klassist, aga neid peeti mujal kui USAs lihtsalt sealseks anakronismiks.
Euroopa tsiklitööstusel ei läinud eriti hästi juba 60ndatel, tootmine oli väikesemahuline ja kvaliteet kehvapoolne, suuresti sõltuti (eriti Inglismaal) USA turust. Eurooplased ei vajanud enam eriti tsikleid (kui linnavahel sõitmise võrrid-rollerid välja arvata) , kõik suutsid osta pere transpordiks auto ja hobivahendina soovisid seda näha vähesed.
Jaapanlased hakkasid USAs, aga ka euroturul müüma suuri tsikleid just hobivahendiks, tugeva marketingiga loodi endale uus turg, nende eelised võrreldes kohaliku toodanguga olidki eelpoolmainitud kvaliteet ja hind, aga samavõrra ka mugavus ja moodne tehnoloogia (algas R4 mootori võidukäik tsiklitel, CB750l oli esimene seeriatoodangu ketaspidur).
Väheefektiivsed ning innovatsiooniks finantsiliselt võimetud euroopa väiketootjad surid välja, jäid alles vaid mõned, keda subsideerisid mingid muud tootmisharud (nt. BMW). Ka USAs ei olnud seis parem, 70ndate teises pooles oli HD suremas, kliente pelutas kehva kvaliteedi ja iidse tehnoloogiaga tsiklid. HD päästis tookord surmast omanikevahetus ning täiesti uue EVO mootoriseeria väljatöötamine, tõhus marketing ja klienditruudus siiski eelkõige.
CB750 oli jaapani tsiklitööstuse suure pealtungi alguseks, põhjustades euroopa tsiklitööstuse vahepealse väljasuremise (väikeste eranditega) ning USA tsikliehituse tõsise kriisi.
CB750 peetakse üheks kõige enam tsiklimaailma mõjutanud mudeliks läbi aegade. Selle tsikli turuletoomisega sai alguse tänapäevase tsiklitootmise arengusuunad ja kujunes välja tsiklitööstus ja -turg, nagu me seda tänapäeval tunneme.
CB750 ja talle järgnenud teised suured japsid pakkusid seninägematut kvaliteeti, võimsust ja mugavust suhteliselt odavalt, ükski Euroopa tootja ei suutnud sellega võistelda. Nii suri praktiliselt välja euroopa tsiklitööstus, paljud tolal tuntud kaubamärgid reanimeeriti alles paarkümmend aastat hiljem.
10 aasta jooksul toodeti seda tsiklit üle miljoni eksemplari. Tol ajal oli 750ccm tsikkel tõeline monster-tsikkel, briti sportmudelid piirdusid 5-600ccm’ga, japsid 50-200ccm. HD mudelid olid loomulikult omast klassist, aga neid peeti mujal kui USAs lihtsalt sealseks anakronismiks.
Euroopa tsiklitööstusel ei läinud eriti hästi juba 60ndatel, tootmine oli väikesemahuline ja kvaliteet kehvapoolne, suuresti sõltuti (eriti Inglismaal) USA turust. Eurooplased ei vajanud enam eriti tsikleid (kui linnavahel sõitmise võrrid-rollerid välja arvata) , kõik suutsid osta pere transpordiks auto ja hobivahendina soovisid seda näha vähesed.
Jaapanlased hakkasid USAs, aga ka euroturul müüma suuri tsikleid just hobivahendiks, tugeva marketingiga loodi endale uus turg, nende eelised võrreldes kohaliku toodanguga olidki eelpoolmainitud kvaliteet ja hind, aga samavõrra ka mugavus ja moodne tehnoloogia (algas R4 mootori võidukäik tsiklitel, CB750l oli esimene seeriatoodangu ketaspidur).
Väheefektiivsed ning innovatsiooniks finantsiliselt võimetud euroopa väiketootjad surid välja, jäid alles vaid mõned, keda subsideerisid mingid muud tootmisharud (nt. BMW). Ka USAs ei olnud seis parem, 70ndate teises pooles oli HD suremas, kliente pelutas kehva kvaliteedi ja iidse tehnoloogiaga tsiklid. HD päästis tookord surmast omanikevahetus ning täiesti uue EVO mootoriseeria väljatöötamine, tõhus marketing ja klienditruudus siiski eelkõige.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Kuigi siin on tegu küsimus vastus teemaga ja ei tahaks siin suurt arutelu põhjustada, siiski mainiks selle igati hea nägemuse juurde ühe väikse killu.sang kirjutas:
10 aasta jooksul toodeti seda tsiklit üle miljoni eksemplari. Tol ajal oli 750ccm tsikkel tõeline monster-tsikkel
Nimelt minu nägemuses oli veel rohkem monster omas mõttes Kawa 2takti surmariistad (tõeline mach 3), oma kolme püti 750cc 2T iseloomu ja 70 heppaga. Ja seda täiesti olematu raami, esiotsa ja kõige enam pidurite juures... tõsine kombinatsioon, et ellu jääda.
Aga see vaid väike kild juurde.
Kk
Bingo-bängo! Tõe teadasaamiseks ei ole vaja oma kallist foorumist kaugemale minna.No ma vastan kolmandale küsimusele ainult viitega
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=78595#78595
Inglismaal kutsuti 50-60ndatel nimega café maanteede-äärseid rekkajuhtide söögikohti. Café racer’itega kihutati nende söögikohtade vahel mööda maanteid. Seega ei ole café racer’id mitte streetfighterite vaid superbike’de jms esiisad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cafe_racer
Järgmiste küsimuste esitamise õiguse saab Prii, kes vastas ära kaks lihtsat küsimust, oli väga lähedal neljandale ja nõks kaugemal kolmandaga.
Ma veel seoses selle CB750 teemaga natuke teen pilti kirjumaks. Aga siin on heasti kirjutatud lugu Honda ameerika suunal tegutsemisest mille tulemuseks oli ameerika viimine kahele rattale nii öelda. Seal on ka see CB750 sees ja kui nüüd lugu läbi lugeda ja saab teada ka tausta, et siis mis oli selleks põhjaks mis CB-ile edu kindlustas.
http://www.off-road.com/dirtbike/machines/HondaHistory/
http://www.off-road.com/dirtbike/machines/HondaHistory/
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Nonii... militaartund.. Ega enam öösel ei viitsi eriti enam küsimusi postitada, aga siiski ei tohi laiskusel lasta võimust võtta ja seega kõlavad minu järgmised lihtsad küsimused nii:
1. Mille poolest on 2004. aastal ilmavalgust näinud militaartsikkel eriline ja mis mootorrattal ta baseerub?
2. Eesti kaitseväes hetkel levinuima mootorratta mark ja mudel. Mis on tema kaks suurimat eripära võrreldes tavaenduurokatega?
3. Teises Maailmasõjas sakslaste poolt kasutatud mootorratta sarnase sõiduki mark ja hüüdnimi. Millest see hüüdnimi tuletatud on? Mis mootorit antud sõiduk kasutas? Vihjeks võib öelda, et seda sõidukit võis näha ühes 1998. aastal Steven Spielberg'i poolt vändatud filmis.
1. Mille poolest on 2004. aastal ilmavalgust näinud militaartsikkel eriline ja mis mootorrattal ta baseerub?
2. Eesti kaitseväes hetkel levinuima mootorratta mark ja mudel. Mis on tema kaks suurimat eripära võrreldes tavaenduurokatega?
3. Teises Maailmasõjas sakslaste poolt kasutatud mootorratta sarnase sõiduki mark ja hüüdnimi. Millest see hüüdnimi tuletatud on? Mis mootorit antud sõiduk kasutas? Vihjeks võib öelda, et seda sõidukit võis näha ühes 1998. aastal Steven Spielberg'i poolt vändatud filmis.
Braap..
1. USA merejalaväekorpus (US Marine Corps, USMC) vahetas välja kauaaegse armastuse KLR 250 sama firma KLR650 vastu ning tellis sinna ühelt USA firmalt peale diiselmootori. Ehk siis tegemist diiselmootoriga maastikutsikliga. (tegelikult saab paaki valada ka lennukipetrooli). Vahetuse põhjuseks ühe kütuse ideoloogia ehk lahingutandrile tuuaks minimaalne arv erinevaid kütuseid. Kõik ratasliikurid on nüüd diislil, Abrams tanki turbiin ja lennukid söövad petrooli.
Miks seda tegi USMC? Sest traditsiooniliselt on mariinid uue tehnika esmakatsetajad ning esmase hindamise läbiviijad, kuna tegemist on suhteliselt väikese ja kompaktse, samas paljunõudliku ning kõige keerulisemates tingimustes tegutseva koondisega. Kas ka teised lähevad sellele üle? Ei tea. Britid olevat kah tellinud pajatäie diiselkawasid testiks. Kas müüakse ka tsiviilidele? Oluliselt mitte, megaraha eest saab osta tsiviilversiooni piiratud seeria, kuid massilist turuvallutamiset pole ette näha, sest militaartellimusi on väga palju.
ülejäänu jätaks teistele vastata
Miks seda tegi USMC? Sest traditsiooniliselt on mariinid uue tehnika esmakatsetajad ning esmase hindamise läbiviijad, kuna tegemist on suhteliselt väikese ja kompaktse, samas paljunõudliku ning kõige keerulisemates tingimustes tegutseva koondisega. Kas ka teised lähevad sellele üle? Ei tea. Britid olevat kah tellinud pajatäie diiselkawasid testiks. Kas müüakse ka tsiviilidele? Oluliselt mitte, megaraha eest saab osta tsiviilversiooni piiratud seeria, kuid massilist turuvallutamiset pole ette näha, sest militaartellimusi on väga palju.
ülejäänu jätaks teistele vastata

2) Husqvarna MC 258A MT? Ainuke ametlikult kasutuses olev mootorratas.
http://www.mil.ee/index.php?menu=varustus&sisu=258
Suurimaks erinevuseks muidugi automaatkäigukast. Teine erinevus äkki tagapiduri olemasolu lenksul?
3) Hüüdnimega "Kettenrad" Mark on NSU Sd.Kfz.2. Hüüdnimi Kettenrad on tulnud ilmselt roomikutest. Mootoriks kasutas see imeloom Opel Olimpia 1,5l mootorit ..
Pilt kah: http://www.geocities.com/Pentagon/3620/sdkfz2.htm
Kas isand Prii pidas neid asju silmas?
http://www.mil.ee/index.php?menu=varustus&sisu=258
Suurimaks erinevuseks muidugi automaatkäigukast. Teine erinevus äkki tagapiduri olemasolu lenksul?
3) Hüüdnimega "Kettenrad" Mark on NSU Sd.Kfz.2. Hüüdnimi Kettenrad on tulnud ilmselt roomikutest. Mootoriks kasutas see imeloom Opel Olimpia 1,5l mootorit ..
Pilt kah: http://www.geocities.com/Pentagon/3620/sdkfz2.htm
Kas isand Prii pidas neid asju silmas?
Lihtsalt täienduseks.
1. KLR650 pandi diiselmootor ehk ka selle pärast, et sedalaadi kütus põleb viletsamalt. Muidu kisub kiireks omletiks kui bensiinipaak trasseriga pihta saab...
2. Kaitseväe jalaväekompanii tabelvarustuses olev tsikkel Husqvarna 258 on eripärane ka selle poolest et mootorratta komplekti kuuluvad suusad.
1. KLR650 pandi diiselmootor ehk ka selle pärast, et sedalaadi kütus põleb viletsamalt. Muidu kisub kiireks omletiks kui bensiinipaak trasseriga pihta saab...
2. Kaitseväe jalaväekompanii tabelvarustuses olev tsikkel Husqvarna 258 on eripärane ka selle poolest et mootorratta komplekti kuuluvad suusad.
Diisel valiti ikka sellepärast, et ei peaks ainult tsiklite pärast kuhugil puu taha kõrbe sisse operatsioonialale benssu vedama, kui kõik ülejäänud liikurid sõidavad diisliga (ühe kütuse kontseptsioon on asja nimeks). Ja pealegi ei ole tsikkel isegi mitte mariinidel mõeldud sõitmiseks aktiivses lahingutegevuse tsoonis, kus kuulid lendavad, vaid ikka tagalas ja turvalisel alal. Nii et trasseriga pihtasaamise hirmus nüüd antud juhul küll miljoneid ei kulutatud. Kuid diiselküttel on tõesti kehvem omadus plahvatada, seega on lahinguväljal mõttekam kütus kui bensiin.1. KLR650 pandi diiselmootor ehk ka selle pärast, et sedalaadi kütus põleb viletsamalt. Muidu kisub kiireks omletiks kui bensiinipaak trasseriga pihta saab...
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Pihtas-põhjas.Kuzmitz kirjutas:Kas isand Prii pidas neid asju silmas?
1. Sang andis ammendava vastuse. Minupoolsed kommentaarid puuduvad.

2. Kuzmitz vastas täiesti õigesti. Erinevusteks siis jah automaatkast ja see, et tagapiduri hoob asendab sidurihooba:P Samuti on õigus ka Rain'il, kuid siiski tabas Kuzmitz kümnesse.
3.Samuti Kuzmitz'ilt täiesti õige vastus. Täpsustuseks, et hüüdnimi "Kettenkrad" on tulnud sõnadest Ketten ja Kraftrad (ehk siis otsetõlkes kettidega jõuratas:D) http://www.kettenkrad.de/
Aga Kuzmitz'il tuli vaba, nii et lase aga tulla...
Braap..
Nuh, eks teine küsimus oli ju omal nahal läbi proovitud
A mina küsiks ühe suht lihtsa ja ajaloolise küsimuse: meie ratastel on kõigil all õhkrehvid (loodan siiralt), kuid kes oli see härrasmees, kes tegi valmis esimese õhkrehvi? Sooviksin teada tema nime ja elukutset. Täpsemalt esimese rehvi valmistamise aegset.. Boonuspunkte saab see, kes oskab ka legendi juurde lisada, kuidas ta oma avastuseni jõudis ja millest ta oma rehvi tegi??

A mina küsiks ühe suht lihtsa ja ajaloolise küsimuse: meie ratastel on kõigil all õhkrehvid (loodan siiralt), kuid kes oli see härrasmees, kes tegi valmis esimese õhkrehvi? Sooviksin teada tema nime ja elukutset. Täpsemalt esimese rehvi valmistamise aegset.. Boonuspunkte saab see, kes oskab ka legendi juurde lisada, kuidas ta oma avastuseni jõudis ja millest ta oma rehvi tegi??
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Meheks oli John Boyd Dunlop (1840-1921). Elukutse oli tal minu mäletamist mööda loomaarst. Erinevad allikad annavad erineva aastaarvu millal dunlop sellele ideel tuli, kui talle tegi muret oma poja kolisev ratas ja ta sinna kummivooliku peale liimis. 1887 või 1888. 1889 avas ta oma esimese tehase Dublinis.
Braap..
http://www.ulsterhistory.co.uk/johndunlop.htm
24 minutit...
Ma ju hoiatasin, et lihtne küsimus. Ülal toodud lingil on lühike ja täpne vastus. Isand Prii, võta teatepulk tagasi!
24 minutit...

-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Liigume siis motorismi lähiajalukku...
1.Küsin mootorratta liiki, mis sündis USAs tänu televisioonile 1979 aastal ja kus kohas toimus nn esitlusvõislus.
2.Mis firma oli esimene, kes seda konkreetset liiki rattaid tehases tootma hakkas (mis aastal ja mudeli nimi)?
3.Kus ja mis aastal toimus antud rataste esimene võistlus Euroopas. Alguses erines selle mootorratta liigi Euroopas kasutusel olnud nimi USAs kasutusel olnust. Millest see nimi tulenes?
1.Küsin mootorratta liiki, mis sündis USAs tänu televisioonile 1979 aastal ja kus kohas toimus nn esitlusvõislus.
2.Mis firma oli esimene, kes seda konkreetset liiki rattaid tehases tootma hakkas (mis aastal ja mudeli nimi)?
3.Kus ja mis aastal toimus antud rataste esimene võistlus Euroopas. Alguses erines selle mootorratta liigi Euroopas kasutusel olnud nimi USAs kasutusel olnust. Millest see nimi tulenes?
Braap..
Oi kurjam-õelutsen ja anna poolikud vastused:
1) supermoto, ABC-TV oli see kurja juur, kes selle avalikuse ette tõi...
2) 1991, Gilera Nordwest
PS. Sorri, kui vastusteks liiga palju vihjeid andsin
. Äkki oli abi..
PS2. Prii- ära pahanda, kui su küsimusele vastamise lihtsustasin... (muidugi juhul, kui ma olen õigel teel)
1) supermoto, ABC-TV oli see kurja juur, kes selle avalikuse ette tõi...
2) 1991, Gilera Nordwest
PS. Sorri, kui vastusteks liiga palju vihjeid andsin

PS2. Prii- ära pahanda, kui su küsimusele vastamise lihtsustasin... (muidugi juhul, kui ma olen õigel teel)
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
No tee on õige.Kuzmitz kirjutas:Oi kurjam-õelutsen ja anna poolikud vastused:
1) supermoto, ABC-TV oli see kurja juur, kes selle avalikuse ette tõi...
2) 1991, Gilera Nordwest
PS. Sorri, kui vastusteks liiga palju vihjeid andsin. Äkki oli abi..
PS2. Prii- ära pahanda, kui su küsimusele vastamise lihtsustasin... (muidugi juhul, kui ma olen õigel teel)
Teise küsimuse vastus on täpne. Tehti kuuesajaseid ja vist ka mingi väiksema mootoriga isendid. Igatahes kuuesajase teh data siin: http://www.motorbikes.be/en/Gilera/1991/Nordwest%20600/
Esimeses tahaks ikka seda kohta ka teada, kus see võistlus toimus

ja ega see kolmaski väga raske ei ole, nii et proovige veel natukene...

Braap..
tere.. topiks ka oma nina vahele siia.. ise esitatud küsimustele vastust ei tea.. aga küsiks ka:
Kes on tsiklistide "jumal" ? Ise ma kirikus ei käi.. piiblit ei loe.. seega ei ole otseselt usklik. aga kelle poole ma pean pööruma kui tahan et mu masin ilusti töötaks ja sõit hästi välja tuleks ?
loodan et kõvasti ei lööda vaheletrügimise eest.
Kes on tsiklistide "jumal" ? Ise ma kirikus ei käi.. piiblit ei loe.. seega ei ole otseselt usklik. aga kelle poole ma pean pööruma kui tahan et mu masin ilusti töötaks ja sõit hästi välja tuleks ?

loodan et kõvasti ei lööda vaheletrügimise eest.
Ohhoo, milline fundamentaalfilosoofiline kategooria.Kes on tsiklistide "jumal" ? Ise ma kirikus ei käi.. piiblit ei loe.. seega ei ole otseselt usklik. aga kelle poole ma pean pööruma kui tahan et mu masin ilusti töötaks ja sõit hästi välja tuleks ?
Prooviks seda asja lahata niimoodi. Jumalat ehk kõrgemat sekkuvat/juhtivat/abistavat jõudu on vaja abiks määramatuse korral. Inimene teatavasti pelgab määramatust, ta pürib teadmise ja selguse poole. Kui sellist selgust ei ole, on kaks teed: kas süveneda uurimisse vähendamaks määramatust või uskuda määramatuse paratamatusesse ja kõikvõimussesse. Viimase variandi koodnimetajaks ongi usk jumalasse.
Tooks eelneva üle tsiklimaailma. Mis on tsiklismi puhul määramatus? Kui kaugele saan sõita, kuna tsikkel katki läheb, kuna ma haiget saan (kukun, panen matsu jms)? Need tunduvad olema mootorratturi põhihirmud ehk põhilised määramatuse valdkonnad.
Vaatame neid valdkondi lähemalt. Sõidu pikkus oleneb (lühema mõistena) sellest, kui palju kütet on, pikemal juhul aga sellest, kaua rehvid-ketid ja muud kuluartiklid kestavad. Ehk siis tsikkel vajab pidevat, õigeaegset ja õiges kvaliteedis/kvantiteedis täiendust, lisapanust. Veelgi pikemas plaanis on sõidu kestvusel oluline tsikli tehniline korrasolek ning selle korrasoleku hoidmine, selle tagamise põhialusteks on korralik hooldus ning pädev kasutamine (ehk siis tsiklit ei maksa erinevate sõiduvõtetega lõhkuda, kui tahad kaugele sõita).
Kui aga vaadata inimlikus plaanis, siis omab sõidu kestvuses olulist rolli loomulikult sõitja ise: tema sõiduvõtted, käitumine liikluses, tsikli kasutamise meetodid (tänav, sportimine, stunt), tema kaitstus (adekvaatne kiiver ja muu varustus).
Mis siis välja tuleb? Tsiklismi puhul sõltub määramatuse suurus tsiklistist (ja tsikli mehaanikust, kui need on kaks eri inimest). Ehk siis, mida rohkem hoolitsed tsikli ja iseenda eest, seda väiksem on määramatus.
Eelnevast annab teha lihtsa tuletise: mootorrattur, kui ta korralikult hoolitseb enda ja tsikli eest, on (vähemalt tsiklismi puudutavalt) ise endale jumal. MOTT
PS Paljudel juhtudel võib jumalaks osutuda ka tsikli mehaanik. Sel juhul on kaasjumalaks tsiklisti rahakott.
PPS Määramatus ja sellest sõltuvalt tsiklisti/mehaaniku jumalikkus sõltub ka tsiklimargist. Olen isegi end tabanud jumala poole pöördumas nõukogude päritolu tsiklit elule turgutades.

-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Esimese küsimuse teine pool:
http://www.motorcyclemuseum.org/halloff ... asp?id=200
Outside of motocross, Howerton was a pioneer in the formation of supermoto racing. He won the very first made-for-television Superbikers competition at Carlsbad (California) Speedway in 1979, riding a Suzuki.
Kulus alla 5 minuti.
Kolmandat küsimust otsisin ka, aga esimese 5 minutiga ammendavat vastust ei leidnud ja poolikut ei hakanud kirjutama kah.
http://www.motorcyclemuseum.org/halloff ... asp?id=200
Outside of motocross, Howerton was a pioneer in the formation of supermoto racing. He won the very first made-for-television Superbikers competition at Carlsbad (California) Speedway in 1979, riding a Suzuki.
Kulus alla 5 minuti.
Kolmandat küsimust otsisin ka, aga esimese 5 minutiga ammendavat vastust ei leidnud ja poolikut ei hakanud kirjutama kah.
Joel
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Vabandust, et siin vahepeal ennast näole ei andnud. Nimelt sai nädalavahetus veedetud internetivabas keskkonnas suuskade libisemist proovides.. Tahtsin juba reedel mõned vihjed ka kirjutada, aga läks nii kiireks, et kahjuks seda teha ei jõudnud.
Et teema ikka elus püsiks, siis vastan ise:P http://www.supermoto-dm.de/start.php?m=1&n=3
Euroopa pinnal toimus siis võistlus esimest korda Prantsusmaal Montlhéry's ja aastanumber näitas siis 1983. Nimeks oli (tegelikult on siiani) Supermotard, kus sõna "motard" tähendab mootorratturit.
Küsimuse järg tagasi Kuzmitz'i kätte, sest tema vastas ära 1.5 küsimust.
Et teema ikka elus püsiks, siis vastan ise:P http://www.supermoto-dm.de/start.php?m=1&n=3
Euroopa pinnal toimus siis võistlus esimest korda Prantsusmaal Montlhéry's ja aastanumber näitas siis 1983. Nimeks oli (tegelikult on siiani) Supermotard, kus sõna "motard" tähendab mootorratturit.
Küsimuse järg tagasi Kuzmitz'i kätte, sest tema vastas ära 1.5 küsimust.
Braap..
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.