Rumalad küsimused

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Inartšik
Postitusi: 102
Liitunud: 22 Dets 2008, 20:17
Tsikkel: Yamaha XJ6
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Inartšik »

Oskab keegi lollile seletada :wack: , kuidas seda päriselt teostatakse - kõrgem iste (+ 40 mm või + 80 mm). Kas sõna otseses mõttes on jämedam iste või timmitakse seda kuskilt mujalt :?


vilosius
Postitusi: 2066
Liitunud: 16 Aug 2006, 10:56
Tsikkel: R1200C
Asukoht: +3725045480

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas vilosius »

Rehvidest lastakse rõhku vähemaks

"Suicide Hotline...please hold."
+358458693818
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Raiki »

vilosius kirjutas:

Rehvidest lastakse rõhku vähemaks

:lol: ja kui on ikka kõrge siis võetakse kasutusele väiksema diameetriga rattad :bsmile:

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.

rattaletõmmatud
Postitusi: 451
Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
Tsikkel: vfr
Asukoht: tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas rattaletõmmatud »

või süvendatakse rataste all maapinda

...nagu ratta peal...

grahv
Postitusi: 1187
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas grahv »

Inartšik kirjutas:

kõrgem iste (+ 40 mm või + 80 mm).

Sõltub... 1. osadele on aftermarket (ja vbl orig istmeid) saada, 2. peenematel ratastel saab tõepoolest istmekõrgust reguleerida, 3. ratas tehakse ise ümber - amorte lastakse madalamaks või kergitatakse...

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2038
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas bitter »

Inartšik kirjutas:

Oskab keegi lollile seletada :wack: , kuidas seda päriselt teostatakse - kõrgem iste (+ 40 mm või + 80 mm). Kas sõna otseses mõttes on jämedam iste või timmitakse seda kuskilt mujalt :?

Nii ja naa. "Päris" endurodele pakutakse järelturul erineva kõrgusega istmeid (pluss veel istme pehmust e. vahu tihedust saad ka valida mõne istmetootja puhul). Kuna püstiseismist/tõusmist on palju, siis kõrgema istme pealt on kergem tõusta. See tegevus juhitavust otseselt ei muuda. (Kui raskuskeskme muutuse mõju arvestamata jätta.)

Lingiga tagavedrustuse korral saab seal ühe detaili välja vahetada, mis laseb "vertically challenged" sõitjate jaoks kogu tagaotsa allapoole. http://www.mountainmotorsports.biz/page ... _Link.aspx Ühtlasi muutub juhitavus uimasemaks. Seda saab kompenseerida esiotsa "prillidest" allapoole laskmisega.

Veel on võimalus esi- ja tagavedrud välja vahetada mingi teise jäikusega vedrude vastu ja niimoodi sadula kõrgust muuta.

Kasutaja avatar

Inartšik
Postitusi: 102
Liitunud: 22 Dets 2008, 20:17
Tsikkel: Yamaha XJ6
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Inartšik »

Selged pildid :) Mul on küll pikad Julia Robertsi koivad (sisekülgepidi mõõtes 82cm) aga tekkis selline tunne, et iste võiks natukene madalam olla. Oma jalgade pikkusest tulenevalt pakun ratta kõrguseks hetkel 780mm. Homme mõõdan täpselt üle. See vist kõige madalam istme versioon BMW F650 GS '03.
A no eks ma lükkan ta garaazis lihtsalt kanalisse ja siis saab tast lausa üle kõndida :lol:

Kasutaja avatar

mqs
Postitusi: 308
Liitunud: 23 Mai 2006, 16:53
Tsikkel: Husky SM610
Asukoht: Tallinn, kesklinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mqs »

Miks osadel ratastel on karteri all üks õli väljaniristamise polt, teistel jällegi kaks??

Täna sai seetõttu pea mootoritäis õli raisku lastud...

Väheke värvilisemat: http://www.flickr.com/photos/35339588@N06/sets/

http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee

You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

Miks küll osadel mootorratastel on manual, aga teistel mitte? Miks küll mõned mehaanikud teevad endale enne remontimist selgeks MIDA nad tegema hakkavad? Ohh neid mikse küll..

Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Primo »

Hitchiker kirjutas:

Miks küll osadel mootorratastel on manual, aga teistel mitte? Miks küll mõned mehaanikud teevad endale enne remontimist selgeks MIDA nad tegema hakkavad? Ohh neid mikse küll..

Näiteks mina oma töös pean samuti päevast päeva võtma välja manuali ja kasutama selle abi.Kõike ei saa meelde jätta, manual ei tee sinu eest vaid ta lihtsalt abistab erinevas täppisteaduses, numbrites ja lihtsalt faktides kuid samal ajal tehnik teab tööpõhimõttet :)

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Inartšik
Postitusi: 102
Liitunud: 22 Dets 2008, 20:17
Tsikkel: Yamaha XJ6
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Inartšik »

Primo kirjutas:
Hitchiker kirjutas:

Miks küll osadel mootorratastel on manual, aga teistel mitte? Miks küll mõned mehaanikud teevad endale enne remontimist selgeks MIDA nad tegema hakkavad? Ohh neid mikse küll..

Näiteks mina oma töös pean samuti päevast päeva võtma välja manuali ja kasutama selle abi.Kõike ei saa meelde jätta, manual ei tee sinu eest vaid ta lihtsalt abistab erinevas täppisteaduses, numbrites ja lihtsalt faktides kuid samal ajal tehnik teab tööpõhimõttet :)

Just, just...minul on ka manual olemas, kahjuks küll saksakeelne ja seda ma ei jaga :(
Aga mina pole TEHNIK ja mul puuduvad TÖÖPÕHIMÕTTED selles valdkonnas :( Aga huvi on :)
Ma olen nõus maksma ratta istme madalamaks saamiseks aga tahakski eelnevalt teada mida ma tahan :roll:

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3229
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Motopaks kirjutas:

mis on selle loo nimi, mis kõlas "Mehed ei nuta" filmis siis kui Nõmmik mööda haiglat jooksis? See daba-daba-daba....
Filmis "Kohtumine tundmatuga" oli see lugu ka :D

motokas

Loo nime ei tea,võimalik.et nime polegi,aga autor peaks olema Ülo Vinter.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


vilosius
Postitusi: 2066
Liitunud: 16 Aug 2006, 10:56
Tsikkel: R1200C
Asukoht: +3725045480

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas vilosius »

franz125 kirjutas:
Motopaks kirjutas:

mis on selle loo nimi, mis kõlas "Mehed ei nuta" filmis siis kui Nõmmik mööda haiglat jooksis? See daba-daba-daba....
Filmis "Kohtumine tundmatuga" oli see lugu ka :D

motokas

Loo nime ei tea,võimalik.et nime polegi,aga autor peaks olema Ülo Vinter.

Kusjuures ei pea tingimata Vinter olema, Vinter kirjutas need laulud, mis seal filmis kõlavad, aga küsimus puudutab n.ö. tapeeti.

"Suicide Hotline...please hold."
+358458693818
Kasutaja avatar

analoog
Postitusi: 164
Liitunud: 19 Juul 2005, 13:48
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas analoog »

Huumari teemas oli postitatud vanemate ajalehtede päised. Peaaegu kõigil oli kiri: "Kõigi maade proletaarlased, ühinege!"

Kes on proletaarlane?


TLH
Postitusi: 243
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas TLH »

analoog kirjutas:

Huumari teemas oli postitatud vanemate ajalehtede päised. Peaaegu kõigil oli kiri: "Kõigi maade proletaarlased, ühinege!"

Kes on proletaarlane?

vaene palgatööline

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas spinna »

Täpsustatult

Vikipeedia kirjutas:

Proletariaadiks (ladina keeles proles 'järeltulijad') nimetatakse madala sissetulekutega sotsiaalset klassi.

Algselt tähistati selle sõnaga inimesi, kes on nii vaesed, et nende ainus vara on nende lapsed. Sellest algselt halvustavast sõnast tegi Karl Marx positiivse termini, mis tähendas töölisi, kel pole muud sissetulekuallikat kui palk.

Proletaarlane on proletariaadi liige. Mis juhtub, kui proletariaat otsustab, et tööandjad on vereimejad ja ohjad enda kätte võtavad, saab teada kui uurida mis asi oli Nõukogude Sotsialistlike Vabariikide Liit. Üldistatult võib öelda, et kui kapitalistlikus demokraatliku ühiskonnakorraga süsteemis on rikkad, keskklass ja vaesed, siis sotsialistliku/kommunistliku ühiskonnakorraga riikides on 20 sajandi jooksud saadud praktilise õppetunni põhjal väites ainult vaesed.

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mix »

mqs kirjutas:

Miks osadel ratastel on karteri all üks õli väljaniristamise polt, teistel jällegi kaks??
Täna sai seetõttu pea mootoritäis õli raisku lastud...

Järelikult on mootori karter mitme "kambriga" (näiteks sidurikoda ja käigukast), mis mingil tehnilistel põhjustel ei ole omavahel ühenduses nende kõige madalama ühise punkti kaudu vaid kusagilt kõrgemalt. Kui õli väljalaskepunn on ainult ühes neist, siis selle kaudu teist päris tühjaks ei saa. Seepärast ongi igal kambril oma väljalaskepunn.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2038
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas bitter »

spinna kirjutas:

sotsialistliku/kommunistliku ühiskonnakorraga riikides on 20 sajandi jooksud saadud praktilise õppetunni põhjal väites ainult vaesed.

On veel teine klass - need, kes pumba juures (või ülejäänutest võrdsemad).

Kasutaja avatar

T1m
Postitusi: 139
Liitunud: 12 Dets 2006, 00:36
Tsikkel: Zx-9r

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas T1m »

mul tekkis üks küsimus.
Mis oli 237 rumal küsimus?

:D :wack:

planeta 5; gsxf600; zx-9r

mattyas
Postitusi: 232
Liitunud: 26 Sept 2004, 23:19
Asukoht: Raasiku

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mattyas »

T1m kirjutas:

mul tekkis üks küsimus.
Mis oli 237 rumal küsimus?

:D :wack:

Seda teab ainult Teadjamees :mrgreen: :mrgreen: :wack:

Kasutaja avatar

koit
Postitusi: 224
Liitunud: 16 Nov 2008, 10:23
Asukoht: Tallinn- Helsinki

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas koit »

Pessimist näeb ainult lõputut tunnelit.
Optimist näeb tunneli lõpus valgust.
Realist näeb tunnelit, valgust ja rongi.
Ainult rongi masinist näeb kolme relssidel istuvat idiooti.
küsimus siis selline: kui suur on tõenäosus, et rong rööbastelt maha sõidab?

Elu on liiga lühikene selleks, et raisata seda millelegi negatiivsele
Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1043
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Kawasaki Versys 650
Tänanud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

Mis vahe nendel pitbike CDI jurakatel on?
PiltPilt

Keretööd
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1966
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Vint »

koit kirjutas:

küsimus siis selline: kui suur on tõenäosus, et rong rööbastelt maha sõidab?

Üsnagi väike, vaguni rattad käivad mingi bla-bla aja tagant uuesti üle treimises ja tasakaalustamises. Seda on kasvõi rongi möödasõidul kuulda, mõni vagun koliseb rohkem mõni vähem. Suurem probleem on liipritega, a'la kui aluspind on ära vajunud ja rööpad kõverad selletõttu. Pinnase vajumine tähedab ka seda et ühel hetkel pole enam liipri liitekohal piisavat tugevust ja ongi pauk käes.

Kasutaja avatar

koit
Postitusi: 224
Liitunud: 16 Nov 2008, 10:23
Asukoht: Tallinn- Helsinki

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas koit »

vintisvint kirjutas:
koit kirjutas:

küsimus siis selline: kui suur on tõenäosus, et rong rööbastelt maha sõidab?

Üsnagi väike, vaguni rattad käivad mingi bla-bla aja tagant uuesti üle treimises ja tasakaalustamises. Seda on kasvõi rongi möödasõidul kuulda, mõni vagun koliseb rohkem mõni vähem. Suurem probleem on liipritega, a'la kui aluspind on ära vajunud ja rööpad kõverad selletõttu. Pinnase vajumine tähedab ka seda et ühel hetkel pole enam liipri liitekohal piisavat tugevust ja ongi pauk käes.

selge,sry,esitasin oma rumalusest küsimuse valesti :wack: huvitab see, et kas need kaks õnnetut ja üks veidi õnnelikum tegelane anektoodist, kes liipritel istudes oma lõpu leiavad, võivad põhjustada rongi rööbastelt maha sõitmist,või sõidetaks neist lihtsalt läbi/üle?
Ps. ei plaani mingit rongiõnnetust :)

Elu on liiga lühikene selleks, et raisata seda millelegi negatiivsele
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas creativ »

spinna kirjutas:

Täpsustatult

Vikipeedia kirjutas:

Proletariaadiks (ladina keeles proles 'järeltulijad') nimetatakse madala sissetulekutega sotsiaalset klassi.

Algselt tähistati selle sõnaga inimesi, kes on nii vaesed, et nende ainus vara on nende lapsed. Sellest algselt halvustavast sõnast tegi Karl Marx positiivse termini, mis tähendas töölisi, kel pole muud sissetulekuallikat kui palk.

Proletaarlane on proletariaadi liige. Mis juhtub, kui proletariaat otsustab, et tööandjad on vereimejad ja ohjad enda kätte võtavad, saab teada kui uurida mis asi oli Nõukogude Sotsialistlike Vabariikide Liit. Üldistatult võib öelda, et kui kapitalistlikus demokraatliku ühiskonnakorraga süsteemis on rikkad, keskklass ja vaesed, siis sotsialistliku/kommunistliku ühiskonnakorraga riikides on 20 sajandi jooksud saadud praktilise õppetunni põhjal väites ainult vaesed.

ei pretendeeri siin mingile tõele või propagandale, aga viimasel ajal olen rohkem mõtlema hakanud sellele, et miks siiski on maailma ühed õnnelikumad inimesed Kuubal? Tundub, et mida primitiivsem on elu ilma asjadeta, seda lihtsam on tunda ennast häppina. Eriti Kariibi mere saarel... :mrgreen:

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas petz »

Inartšik kirjutas:

A no eks ma lükkan ta garaazis lihtsalt kanalisse ja siis saab tast lausa üle kõndida

ja niisama lihtsalt see tsikli madalamaks tegemine käibki,lihtsalt kanalisse ja kõik. aa kui sõitma tahad minna, kuis ta sealt kanalist jälle kätte saad :?:

Kasutaja avatar

Inartšik
Postitusi: 102
Liitunud: 22 Dets 2008, 20:17
Tsikkel: Yamaha XJ6
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Inartšik »

petz61 kirjutas:
Inartšik kirjutas:

A no eks ma lükkan ta garaazis lihtsalt kanalisse ja siis saab tast lausa üle kõndida

ja niisama lihtsalt see tsikli madalamaks tegemine käibki,lihtsalt kanalisse ja kõik. aa kui sõitma tahad minna, kuis ta sealt kanalist jälle kätte saad :?:

Minu must huumor :)
Leidsin ka õiged pulgad üles millega annaks toimetada http://www.koubalink.com/bmwf650.html .A siis tekivad teistpidi jamad, näiteks ratta keskhargile saamisega .... hakka veel seda vahetama. Eile tegin kuiva trenni garaazis ja tegelt mul ulatuvad jalad maha küll ( siinkohal tark ei tormaks ). Pean veel vaatama seda meie vastastikust tunnet (minu ja ratta siis :D )


vilosius
Postitusi: 2066
Liitunud: 16 Aug 2006, 10:56
Tsikkel: R1200C
Asukoht: +3725045480

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas vilosius »

Niimoodi peaks ka sadulat 8-10 cm madalamaks saama Pilt
Proovimiseks saab selliseid laenutada kasutajalt Sepp, ta kannab neid vabal ajal kodus.

"Suicide Hotline...please hold."
+358458693818

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas petz »

Inartšik kirjutas:

Eile tegin kuiva trenni garaazis ja tegelt mul ulatuvad jalad maha küll ( siinkohal tark ei tormaks ).

tsikkel kanalisse, tsikkel kanalist välja. jne...... :D ja nii mitu korda järjest....ja seda kõike aeglaselt, tasakesi. (lol)
ja 82 - 78 ulatab muidugi vabalt maha ka koos kuuepoolese bemariga, :lol:
krt, aru ma ei saa,miks see nii tähtis on, et mootorratturi kõik jalad täistallaga maha peavad ulatuma :?:
muidugi seda paksu tallaga saapa varianti tasub proovida. mõned kõrgushüppajad pidavat ka paksu tallaga ketse kasutama, et lisa sentimeetreid juurde saada :wack:

Kasutaja avatar

jup
Postitusi: 161
Liitunud: 24 Sept 2007, 12:05
Tsikkel: XL600V Transalp
Asukoht: tln

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas jup »

Tahaks siinkohal täpsustada eelkõnelejat - nimelt kõrgushyppajad ei kasuta paksu tallaga ketse mitte mõlemas jalas. Kõrgushyppeketsidel on paksem tald ainult tõukejalal! (thats a fact!) :bsmile:

Suletud

Mine “Ajaviiteks...”