Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Mode
Postitusi: 338
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L (Tank)
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 40 korda

Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas iSlanderEST » 16 Aug 2020, 19:43

Teema poolitatud mujalt https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=852048#p852036
/-------/

Minu TET jäi sel korral lühikeseks. Hiiumaal kukkusin mootorikaane puruks. Jäljed siiani olemas Määvli külast Kärdla poole.
Mis siis juhtus? Vaatasime vahetult enne Määlvis peatumist korraks kaarti ja jäi meelde, et on paar väga järsku kurvi. Tegelikult olime need kohad juba läbi sõitnud ja Määvlist edasi on väga mõnus kruus. Läksin veidi ülemeelikuks ja andsin peale, kurv lähenes. Arvasin, et tegu on järsu kurviga, niiet vajutasin pisut tagapidurit, ratas läks loha, esiratas läks tee keskele ja kui esipidurit katsusin, käisin külili. Instas ka ilus video sellest. Varustus päästis minu, aga Outback Motorteki põhjakaitse ning raud surusid end mootorisse. Kuidas põhjakaitse nii väga paindus, ma ei saa aru...

Paar pilti ka.

image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png


Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1198
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas Ronk » 17 Aug 2020, 11:48

iSlanderEST kirjutas:
16 Aug 2020, 19:43

Varustus päästis minu, aga Outback Motorteki põhjakaitse ning raud surusid end mootorisse. Kuidas põhjakaitse nii väga paindus, ma ei saa aru...

Mainin kohe alustuseks ära, et tegu ei ole sinu poole suunatud vinguga :mrgreen:

Minu arust kogu see põhjakaitsete ja muude raamide külge kruvimine võib kahju rohkem tekitada, kui asi väärt. Jah hea on vaadata kui ilus tükk rauda ja alumiiniumit ratast kaunistab ning saab sõpradega kõvata kui kukkumiskindel su ratas on. Reaalsus on see et enamus raamid ja kaitsmed on täiesti testimata tootja poolt. Inserner on küll teinud ilusad arvutused kust toru painutada, et see raami külge kuskile paigaldada, kuid enamus kukkumisteste ilmselt ei tee.

Korjasin ka endal (vist olid) SW motechi kaitsmed küljest KTM-il. Just see tõttu, et käies nendega suhteliselt pehmes pinnases pikali, vajutasid raamid kenasti end kütusepaagi sisse. Õnneks plastik paagi vigastus piirnes vaid värvi kahjustusega.

Olen seda palju täheldanud nii foorumitest lugedes, kui ka siit sealt kuulates teiste kogemusi.

Enamuste tootjate raamide probleem on see, et ei suudeta teha kinnituskohti selliselt, et see jaotaks kogu löögi raami peale ära. Ehk siis kukkumisraami kõige nõrgem koht annab järgi. Võtame kasvõi samad KTM kukkumisraamid mis pildil. 3-st kohast on kinnitus, kuid kukkudes painutab ta raami kenasti noole juurest ära paagi sisse. Vajadus oleks ka noole juures kinnitus raami külge.

image.png

Teine näide XT660R raamid

image.png
image.png (392.38 KiB) Vaadatud 3332 korda

Sama asi ehk kukkudes painutab raami esimese otsa juurest plastiku sisse.

Ehk kokkuvõtteks tootjad toodavad asja, mis praktiliselt ei kaitse midagi ja määrivad seda pähe kui parimat kaitset. Need kes on ostnud ja pole nendega veel kordagi kukkunud, kiidavad asja kogu aeg takka ja nii need müüginumbrid suurematel tootjatel tulevadki.

Jah, võib ka spekuleerida et asi ongi nii üles ehitatud, et kaitsta päris raami kõveraks minemise eest. Kuid kas siis on vahet kas kukkuda raamid plastikutesse/paagi sisse katki või kukkuda plastikud katki.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1608
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 191 korda
Tänatud: 359 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas Jesper » 17 Aug 2020, 12:41

Lisaks on veel see nüanss, et igasugust kaitset lisades tekib kuhugi järgmine nõrk koht - näiteks kumb on hullem, kas mõlkis paak või kõver raam? See XT660R oma tundub lausa mootorisse kinnituvat.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5730
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1275 korda
Tänatud: 290 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 17 Aug 2020, 13:26

Ma lõikasin oma raudadel ülemise kaare,mis plastikuni ulatus lühemaks ja oht,et raud ise plastiku lõhub on nüüd elimineeritud. Samas niipalju ta aitab,et külili vajudes läheb raua alumine osa enne vastu maad,kui plastik ja mootori kaan. Yamahadel muidugi paljudel üks raua kinnitus mootori külge ,sest muidu ei saagi seda kinni. ka minu omal esimene alumine mootori küljes. See kinnitus on seal mootori ploki küljes küll tehasest ja tehases toodetud-paigaldatud karteri kaitse on sinna kinnitatud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2493
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: GSXF 600cc, XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 206 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas ranel » 17 Aug 2020, 14:54

See, et kukkumisraud liiga palju järgi annab, ei tähenda, et insener oli loll, kes selle disainis, vast sõitja kukkus liiga rängalt. Deformatsioon võtab juhisse jõudvat jõudu vähemaks. Sama loogika nagu vanasti kiideti vene autosid, et peale avariid jäid ikka terveks. Mis sest, et reisijad sees kastis ja küll tänapäeva autod on kehvad, et pisike kõks ja juba mõlkis. Ja ometi neis jube mõlkis autodes jäävad inimesed just ellu.

Kui kurdetakse, et läbi igasugu kaitsvate asjadega natuke sai mootor viga, siis mõelge, mis ilma selleta oleks olnud. Ka näiteks olukorras, kus 100kmh pealt ratas hakkab lohisema. Enne lohiseb las raua peal, kui mootori peal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Mode
Postitusi: 338
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L (Tank)
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas iSlanderEST » 17 Aug 2020, 17:05

Spoiler
Näita
Ronk kirjutas:
17 Aug 2020, 11:48
iSlanderEST kirjutas:
16 Aug 2020, 19:43

Varustus päästis minu, aga Outback Motorteki põhjakaitse ning raud surusid end mootorisse. Kuidas põhjakaitse nii väga paindus, ma ei saa aru...

Mainin kohe alustuseks ära, et tegu ei ole sinu poole suunatud vinguga :mrgreen:

Minu arust kogu see põhjakaitsete ja muude raamide külge kruvimine võib kahju rohkem tekitada, kui asi väärt. Jah hea on vaadata kui ilus tükk rauda ja alumiiniumit ratast kaunistab ning saab sõpradega kõvata kui kukkumiskindel su ratas on. Reaalsus on see et enamus raamid ja kaitsmed on täiesti testimata tootja poolt. Inserner on küll teinud ilusad arvutused kust toru painutada, et see raami külge kuskile paigaldada, kuid enamus kukkumisteste ilmselt ei tee.

Korjasin ka endal (vist olid) SW motechi kaitsmed küljest KTM-il. Just see tõttu, et käies nendega suhteliselt pehmes pinnases pikali, vajutasid raamid kenasti end kütusepaagi sisse. Õnneks plastik paagi vigastus piirnes vaid värvi kahjustusega.

Olen seda palju täheldanud nii foorumitest lugedes, kui ka siit sealt kuulates teiste kogemusi.

Enamuste tootjate raamide probleem on see, et ei suudeta teha kinnituskohti selliselt, et see jaotaks kogu löögi raami peale ära. Ehk siis kukkumisraami kõige nõrgem koht annab järgi. Võtame kasvõi samad KTM kukkumisraamid mis pildil. 3-st kohast on kinnitus, kuid kukkudes painutab ta raami kenasti noole juurest ära paagi sisse. Vajadus oleks ka noole juures kinnitus raami külge.

image.png

Teine näide XT660R raamid

image.png

Sama asi ehk kukkudes painutab raami esimese otsa juurest plastiku sisse.

Ehk kokkuvõtteks tootjad toodavad asja, mis praktiliselt ei kaitse midagi ja määrivad seda pähe kui parimat kaitset. Need kes on ostnud ja pole nendega veel kordagi kukkunud, kiidavad asja kogu aeg takka ja nii need müüginumbrid suurematel tootjatel tulevadki.

Jah, võib ka spekuleerida et asi ongi nii üles ehitatud, et kaitsta päris raami kõveraks minemise eest. Kuid kas siis on vahet kas kukkuda raamid plastikutesse/paagi sisse katki või kukkuda plastikud katki.

Enamus on kindlasti testimata, OM aga mitte:

Selle video ja adv gruppide tekstide pärast sai need rauad võetud. Siiani on nad ülihead olnud, isegi autoga kokkupõrkel kaitsesid mootori ära. Samas just see kokkupõrge võiski olla põhjuseks, miks nüüd külili pannes nihkus ta piisavalt, et mootorile viga teha. Ilma rauata oleks kindlasti kahjud suuremad

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5730
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1275 korda
Tänatud: 290 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 17 Aug 2020, 21:23

ranel kirjutas:
17 Aug 2020, 14:54

Kui kurdetakse, et läbi igasugu kaitsvate asjadega natuke sai mootor viga, siis mõelge, mis ilma selleta oleks olnud. Ka näiteks olukorras, kus 100kmh pealt ratas hakkab lohisema. Enne lohiseb las raua peal, kui mootori peal.

Ma sõitsin eelmisel suvel metsas mööda pika rohu sisse käidud jalgarada ja järsku pauh ning külili. Hoog oli väike ja midagi ei juhtunud,kuid põhjuseks oli kivi raja kõrval rohus mida ei näinud ja millest esiratas mööda läks, kuid raud jäi kinni ja tegi "äkkpidurduse". Poleks raudasid olnud,oleks mootori kaan läinud ja võibolla midagi ka seal kaane tagant. Seekord sain küll ainult kriimu rauale peale.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1198
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas Ronk » 18 Aug 2020, 11:22

Jesper kirjutas:
17 Aug 2020, 12:41

Lisaks on veel see nüanss, et igasugust kaitset lisades tekib kuhugi järgmine nõrk koht - näiteks kumb on hullem, kas mõlkis paak või kõver raam? See XT660R oma tundub lausa mootorisse kinnituvat.

XT oma kinnitub mootori kinnituse juurde, mis kere küljes. Kuid et asi mingit kasu näitaks, peaks ta olema veel ülevalt eest kuidagi omavahel kas seotud või siis raami külge kinnitatud.

ranel kirjutas:
17 Aug 2020, 14:54

See, et kukkumisraud liiga palju järgi annab, ei tähenda, et insener oli loll, kes selle disainis, vast sõitja kukkus liiga rängalt. Deformatsioon võtab juhisse jõudvat jõudu vähemaks. Sama loogika nagu vanasti kiideti vene autosid, et peale avariid jäid ikka terveks. Mis sest, et reisijad sees kastis ja küll tänapäeva autod on kehvad, et pisike kõks ja juba mõlkis. Ja ometi neis jube mõlkis autodes jäävad inimesed just ellu.

Kui kurdetakse, et läbi igasugu kaitsvate asjadega natuke sai mootor viga, siis mõelge, mis ilma selleta oleks olnud. Ka näiteks olukorras, kus 100kmh pealt ratas hakkab lohisema. Enne lohiseb las raua peal, kui mootori peal.

No enamus kukkumisi seda tüüpi ratastel juhtub ikkagi väiksel kiirusel ja kuskil pehmemal pinnasel kui betoon või asfalt. Seega peaks selliste raudade ülesanne just olema kaitsta ratast korduvate kukkumiste eest. Mitte et üks kukkumine ja viska rauad prügikasti ja telli uued. Sõidan Poola TET-i sõitma ja kukun kohe alguses. Edasine sõit siis peaks selle loogikaga katkestatud olema, kuna rauad deforeemerunud, oma töö teinud ja tuleb välja vahetada.

Kui kukkumisraud tungib juba mootorisse, siis ilmselt on antud disainis viga. Ilma rauata oleks võib olla mootori kaas mööda libisenud takistusest ja piirnenud vaid kriimudega.
Asfaldil kukkumise ja lohisemisega peaks enamus rattatootjad olema mõelnud selle peale (v.a. boxerid). Esimene asi mis ikkagi maad peaks puudutama on lenksuots ja jalarauad. Jällegi näiteks et vana 950 lohiseb väga edukalt ka ilma raudateta ja suuremate kahjustusteta. Läbi proovitud :mrgreen:

urmas66 kirjutas:
17 Aug 2020, 21:23
ranel kirjutas:
17 Aug 2020, 14:54

Kui kurdetakse, et läbi igasugu kaitsvate asjadega natuke sai mootor viga, siis mõelge, mis ilma selleta oleks olnud. Ka näiteks olukorras, kus 100kmh pealt ratas hakkab lohisema. Enne lohiseb las raua peal, kui mootori peal.

Ma sõitsin eelmisel suvel metsas mööda pika rohu sisse käidud jalgarada ja järsku pauh ning külili. Hoog oli väike ja midagi ei juhtunud,kuid põhjuseks oli kivi raja kõrval rohus mida ei näinud ja millest esiratas mööda läks, kuid raud jäi kinni ja tegi "äkkpidurduse". Poleks raudasid olnud,oleks mootori kaan läinud ja võibolla midagi ka seal kaane tagant. Seekord sain küll ainult kriimu rauale peale.

Jah nagu eelmainitud, siis igast oleks poleks võiks ehk äkki jm on siin miski tundmatu jõud mida me kontrollida ei saa. Kui äkki poleks olnud rauda, oleks pääsenud kivist mööda ja poleks tähelegi pannud. Aga äkki oleks ka mootori katki sõitnud. Mis juhtuda tahab, see juhtub.

iSlanderEST kirjutas:
17 Aug 2020, 17:05
Spoiler
Näita
Ronk kirjutas:
17 Aug 2020, 11:48
iSlanderEST kirjutas:
16 Aug 2020, 19:43

Varustus päästis minu, aga Outback Motorteki põhjakaitse ning raud surusid end mootorisse. Kuidas põhjakaitse nii väga paindus, ma ei saa aru...

Mainin kohe alustuseks ära, et tegu ei ole sinu poole suunatud vinguga :mrgreen:

Minu arust kogu see põhjakaitsete ja muude raamide külge kruvimine võib kahju rohkem tekitada, kui asi väärt. Jah hea on vaadata kui ilus tükk rauda ja alumiiniumit ratast kaunistab ning saab sõpradega kõvata kui kukkumiskindel su ratas on. Reaalsus on see et enamus raamid ja kaitsmed on täiesti testimata tootja poolt. Inserner on küll teinud ilusad arvutused kust toru painutada, et see raami külge kuskile paigaldada, kuid enamus kukkumisteste ilmselt ei tee.

Korjasin ka endal (vist olid) SW motechi kaitsmed küljest KTM-il. Just see tõttu, et käies nendega suhteliselt pehmes pinnases pikali, vajutasid raamid kenasti end kütusepaagi sisse. Õnneks plastik paagi vigastus piirnes vaid värvi kahjustusega.

Olen seda palju täheldanud nii foorumitest lugedes, kui ka siit sealt kuulates teiste kogemusi.

Enamuste tootjate raamide probleem on see, et ei suudeta teha kinnituskohti selliselt, et see jaotaks kogu löögi raami peale ära. Ehk siis kukkumisraami kõige nõrgem koht annab järgi. Võtame kasvõi samad KTM kukkumisraamid mis pildil. 3-st kohast on kinnitus, kuid kukkudes painutab ta raami kenasti noole juurest ära paagi sisse. Vajadus oleks ka noole juures kinnitus raami külge.

image.png

Teine näide XT660R raamid

image.png

Sama asi ehk kukkudes painutab raami esimese otsa juurest plastiku sisse.

Ehk kokkuvõtteks tootjad toodavad asja, mis praktiliselt ei kaitse midagi ja määrivad seda pähe kui parimat kaitset. Need kes on ostnud ja pole nendega veel kordagi kukkunud, kiidavad asja kogu aeg takka ja nii need müüginumbrid suurematel tootjatel tulevadki.

Jah, võib ka spekuleerida et asi ongi nii üles ehitatud, et kaitsta päris raami kõveraks minemise eest. Kuid kas siis on vahet kas kukkuda raamid plastikutesse/paagi sisse katki või kukkuda plastikud katki.

Enamus on kindlasti testimata, OM aga mitte:

Selle video ja adv gruppide tekstide pärast sai need rauad võetud. Siiani on nad ülihead olnud, isegi autoga kokkupõrkel kaitsesid mootori ära. Samas just see kokkupõrge võiski olla põhjuseks, miks nüüd külili pannes nihkus ta piisavalt, et mootorile viga teha. Ilma rauata oleks kindlasti kahjud suuremad

Nende disain tundub natuke parem. Sellegipoolest on esimene pool lahtine ja kinnitamata, kuid selle korvab kahe raami vahel olev vertikaalne nö toru, mis peaks kukkumist pehmendama ja tekitama nö rullumise efekti.

Selle teema peaks täitsa lahku lööma. Päris huvitav arutelu tuleb siit lõpuks välja ja ehk ka miski muster millist raamitootjat eelistada ja millist vältida.


ttt
Postitusi: 322
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas ttt » 18 Aug 2020, 12:33

Kas keegi oskab Eestis soovitada inimest, kes võiks keevitada enamvähem mõistliku raua Triumph Street Triple mootori kaitseks?

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 878
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas retro » 18 Aug 2020, 13:58

ttt kirjutas:
18 Aug 2020, 12:33

Kas keegi oskab Eestis soovitada inimest, kes võiks keevitada enamvähem mõistliku raua Triumph Street Triple mootori kaitseks?

Ei loe küll aastat välja, aga Heed-i rauad on Tigeril küljes ja siiani crash testid edukalt läbinud.
Mingi ST rauda nad pakuvad ka: https://heedshop.eu/en_US/p/Crash-bars- ... 13-2016/30

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2493
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: GSXF 600cc, XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 206 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas ranel » 18 Aug 2020, 14:08

ttt kirjutas:
18 Aug 2020, 12:33

Kas keegi oskab Eestis soovitada inimest, kes võiks keevitada enamvähem mõistliku raua Triumph Street Triple mootori kaitseks?

Defineeri mõistlik. Ma võin keevitada ka sellise raua, et enne annab raam järgi, kui kukkumisrauad.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

will111
Postitusi: 3896
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 234 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas will111 » 18 Aug 2020, 14:49

Keevitada võin need rauad talle mina ka...eeldan, et ta vist rohkem pidas silmas valmis mõõtmist, lõikamist, painutamist ja kokku kombineerimist, nii et kaitseks ka :D
ST'l on hirmus punn eemaleulatuv genekapada, põhimõtteliselt raud peaks seda pada kaitsma kukkudes.


ttt
Postitusi: 322
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas ttt » 19 Aug 2020, 09:23

retro kirjutas:
18 Aug 2020, 13:58
ttt kirjutas:
18 Aug 2020, 12:33

Kas keegi oskab Eestis soovitada inimest, kes võiks keevitada enamvähem mõistliku raua Triumph Street Triple mootori kaitseks?

Ei loe küll aastat välja, aga Heed-i rauad on Tigeril küljes ja siiani crash testid edukalt läbinud.
Mingi ST rauda nad pakuvad ka: https://heedshop.eu/en_US/p/Crash-bars- ... 13-2016/30

Seda oleks tahtnud, aga kahjuks ei sobi 2012a rattale, küsisin üle. Praeguse seisuga tundub kõige parem variant lasta kellelgi teha lihtsalt.


Kraavik
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Dets 2019, 11:34
Tänanud: 1 kord

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas Kraavik » 19 Aug 2020, 09:23

Eks raudu ole erinevaid sõltuvalt disainist ja materjalist ja tundub, et nad ongi mõeldud juhuks, kui tsikkel kohapeal või siis väga väikese hoo pealt külili vajub. Kaitseb plastikuid kriimustuste, pragude eest. Enda rattal on nad olnud abiks ikka sutike suurema kukkumise pealt, kui eelpool videos osalenud AT testis. A mul nad turritavad ka rohkem eemale ja kuhugi plastiku peale otseselt ei ulatu. Kinnituvad ka vaid kahest liikumissuunaga risti olevast kohast, aga näe tegid siiksi oma töö ära.

image.png

will111
Postitusi: 3896
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 234 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas will111 » 19 Aug 2020, 15:57

Ei vasta tõele, raudu on väga erinevaid ja kõik ei ole kohe kindlasti mõeldud vaid kohapeal ümber lükkamise kaitseks. Iluasjast kuni väga tõsiste raamideni tehakse neid. Kas tõesti siinses vestluses keegi pole kunagi näinud mõnda nö. trikiratast? Tõsimeeli arvata, et selliste raamide peale kukkudes (asfaldil) on kohe rauad otsapidi mootoris ja kõik kõver?

Ma tegin ühele oma ratastest ise rauad ümber kuna teadsin, et supermotot harjutama hakates saab ikka korduvfalt masinat asfaldile jätta, ja mitte just nii väga väikse hoo pealt. Oli täpselt niipalju kasu, et ükski kukkumine ei teinud rattale enam midagi häda. Ja vähemalt 4-5 korda sai pillatud, neist ma arvan vähemalt 2 olid seejuures highsided. Ei puutunud maad ei lenks, heeblid ega mingid muud asjad.


Kraavik
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Dets 2019, 11:34
Tänanud: 1 kord

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas Kraavik » 20 Aug 2020, 09:23

will111 kirjutas:
19 Aug 2020, 15:57

Ei vasta tõele, raudu on väga erinevaid ja kõik ei ole kohe kindlasti mõeldud vaid kohapeal ümber lükkamise kaitseks. Iluasjast kuni väga tõsiste raamideni tehakse neid. Kas tõesti siinses vestluses keegi pole kunagi näinud mõnda nö. trikiratast? Tõsimeeli arvata, et selliste raamide peale kukkudes (asfaldil) on kohe rauad otsapidi mootoris ja kõik kõver?

Ma tegin ühele oma ratastest ise rauad ümber kuna teadsin, et supermotot harjutama hakates saab ikka korduvfalt masinat asfaldile jätta, ja mitte just nii väga väikse hoo pealt. Oli täpselt niipalju kasu, et ükski kukkumine ei teinud rattale enam midagi häda. Ja vähemalt 4-5 korda sai pillatud, neist ma arvan vähemalt 2 olid seejuures highsided. Ei puutunud maad ei lenks, heeblid ega mingid muud asjad.

Ei no muidugi annab ratas täiesti pommikindlaks teha. Ka paljudel õppesõiduratastel kasutatakse korralikku torupuuri, mis ei kaitse ainult ratast, vaid ka sõitjat. Aga olgem ausad, ega need ju väga esteetilised välja ei näe ja sellise monstrumiga igapäevaselt ringi ei sõidaks. Trikirattad jms on ju erand.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5730
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1275 korda
Tänatud: 290 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 20 Aug 2020, 11:18

Raudade kinnitustel on ikka esmatähtis osa ja kindlasti on tugevamad need rauad,mida saab kinnitada raami külge. Kahjuks paljudel ratastel ju mootori all-ees raamitala ei ole ja siis ongi need asjad nii nagu on. Ilmselgelt on ka kohvriraamid taga osa kaitsva iseloomuga ja kui veel tugevad kohvrid küljes,siis veel parem. Aga eks enamus kukkumisi ikka ongi väiksel kiirusel ja selleks need rauad ka enamuses on. Suuremal kiirustel kukkumiste tagajärjed on pigem juhi terveks jäämisega seotud ja kui seal ka ratas saab kahjustada,siis see pole enam teema. Elus ja terve juht saab ratta ära remonditud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3896
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 234 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas will111 » 20 Aug 2020, 15:04

Kraavik...kes millega sõidaks või ei sõidaks, ei oska kommenteerida. Aga minumeelest lihtne, tahad kukkumise eest KAITSTA ratast siis paned korraliku raua külge ja unustad ära selle "tugeva naispoole" endas, kes ei kannata lähedale minna kuna pole ikka nii esteetiline.
Tahad lihtsalt...ma ei tea siis, kõvatada? Noh siis paned mingid naljarauad, mida jumala eest kuskilt kuidagi näha ei ole, poetad masina pikali lõhud kõik ära ning siis mõtled, et jaa...vähemalt siiamaani oli esteetiline :D Ning lähed poest uusi juppe tellima.

Ja pommikindlaks teha ei anna, isegi väga massiivsete raudadega. Kuid annab kasutada loogikat ja vaadata, misasi kuipalju kaitseb ja milliste kukkumiste puhul. Kõik on mingi kompromiss nagunii. Lihtsalt - kui juba mingeid raudasid külge toppida siis ma ei näe väga mõtet pool või veerandkõvadel lahendustel


alar205
Postitusi: 1
Liitunud: 22 Aug 2017, 17:12
Tsikkel: YAMAHA BT

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas alar205 » 22 Aug 2020, 16:55

Mul oli küll nii rauast kui kukkumispunnist kasu. Raud kaitses nii mootori kui leegika terveks jäämise ja punn paagi.

IMG_20200809_092746_1.jpg
IMG_20200809_092738_6.jpg
Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Mode
Postitusi: 338
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L (Tank)
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas iSlanderEST » 27 Aug 2020, 21:02

Veel üks põhjus, miks Outback Motortek on teistest üle:
Saatsin OMi kirja, et juhtus selline õnnetus ja tahan neid lihtsalt informeerida. Mingil põhjusel ei saanud nad kirja kätte (ilmselt koduka vorm ei toimi neil). Igatahes saatsin täna uue kirja ja väga kiirelt võttis omanik ühendust ning nad pakkusid mulle misiganesvaja, et ratas korda saaks. Ratas on juba korras, aga nad pakkusid raudu, free-of-charge, asenduseks. Võtsin pakkumise vastu. OM on teistest üle just kleindisõbralikkuse pärast. Just oli Twini grupis teema, kus Touratechi rauad andsid järgi ja Touratech ütles, et "mis siis, sa ju kukkusid".

Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 202
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 800 XCa; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil » 27 Aug 2020, 23:13

iSlanderEST kirjutas:
27 Aug 2020, 21:02

Mingil põhjusel ei saanud nad kirja kätte (ilmselt koduka vorm ei toimi neil).

Kus juures, ega vist ei toimi jah. Kirjutasin, et millal võiksid valmis saada rauad Tiger 900 jaoks - vastust ei tulnud nädala jooksul.
Küsisin sama instagrammi kaudu, vastus tuli paari tunniga.

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1198
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas Ronk » 28 Aug 2020, 10:06

iSlanderEST kirjutas:
27 Aug 2020, 21:02

Veel üks põhjus, miks Outback Motortek on teistest üle:
Saatsin OMi kirja, et juhtus selline õnnetus ja tahan neid lihtsalt informeerida. Mingil põhjusel ei saanud nad kirja kätte (ilmselt koduka vorm ei toimi neil). Igatahes saatsin täna uue kirja ja väga kiirelt võttis omanik ühendust ning nad pakkusid mulle misiganesvaja, et ratas korda saaks. Ratas on juba korras, aga nad pakkusid raudu, free-of-charge, asenduseks. Võtsin pakkumise vastu. OM on teistest üle just kleindisõbralikkuse pärast. Just oli Twini grupis teema, kus Touratechi rauad andsid järgi ja Touratech ütles, et "mis siis, sa ju kukkusid".

Kas sa veits tegid analüüsi ka, et mis seal täpsemalt järgi andis?

Muidu tundub, et OM proovib jah olla võimalikult kliendisõbralik ja hoida oma mainet. Hea kuulda kohe :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Mode
Postitusi: 338
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L (Tank)
Tänanud: 90 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas iSlanderEST » 28 Aug 2020, 10:18

Ei oska siiani õelda, kuidas sai terve põhjakaitse 3cm niimoodi üles liikuda. OMi Lorry arvas, et kui ratas külili läks, siis kogu raskus oli ühe väikse põhjakaitse ala peal ning see sama ala sai ka mingi suurema kivi löögi ning seetõttu deformeerus hetkeks. Ta teooria on ilmselt õige, sest põhjakaitse ühel väiksel plaadil on kivi löögi jälg ning see koht oli ka veidi sisse poole paindu. Karu ja Isakene arvasid, et tuleks seda kohta veidi maha lõigata, siis järgmine kord ta lihtsalt ei ulatu enam mootorini.

Kasutaja avatar

LendavTaldrik
Postitusi: 55
Liitunud: 16 Juun 2019, 13:19
Tsikkel: YMH
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 14 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas LendavTaldrik » 18 Veebr 2021, 10:55

Ei hakka uut teemat tegema.

Kui kellegil on huvi mõistlike hindadega (umbes 40-50% GIVI/SW toodangu hinnast) kukkumisraudade või keskhargi vastu, siis leidsin internetist sellise tegelase http://www.rm-g.pl/ kes teeb nö käsitöö toodangut. Julgen soovitada.
Koduleht küll poola keelne aga e-kirja teel suhtles ilusti inglise keeles.
Tegi mulle keskhargi ca nädalaga valmis ja ca 4 päevaga oli DPD´ga Eestis.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5730
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1275 korda
Tänatud: 290 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 18 Veebr 2021, 13:51

LendavTaldrik kirjutas:
18 Veebr 2021, 10:55

Kui kellegil on huvi mõistlike hindadega (umbes 40-50% GIVI/SW toodangu hinnast) kukkumisraudade või keskhargi vastu, siis leidsin internetist sellise tegelase http://www.rm-g.pl/ kes teeb nö käsitöö toodangut.

....ja mis siis maksis?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3896
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 234 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas will111 » 18 Veebr 2021, 15:53

jah, mind huvitaks sama asi...kodulehtevaatasin aga sealt oli kahjuks siiski natuke võimatu adekvaatset infot leida ja mitte ühtegi hinda ega midagi sellelaadset polnud kuskil välja toodud.

muidu on neid poolakaid mitmeid, kes teevad kukkumisraudasid ja stunt raudasid. sai ka ühed sealt tellitud ja üldiselt nuriseda ei saa. hind oli...noh, mitte midagi uskumatult odavat minu hinnangul aga produkt ise tundus olevat selle eest suhteliselt hästi läbi mõeldud. kannatas reaalse päris raju kukkumise ka kenasti ära :D

Kasutaja avatar

LendavTaldrik
Postitusi: 55
Liitunud: 16 Juun 2019, 13:19
Tsikkel: YMH
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 14 korda

Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)

Lugemata postitus Postitas LendavTaldrik » 18 Veebr 2021, 16:02

urmas66 kirjutas:
18 Veebr 2021, 13:51

....ja mis siis maksis?

Keskhark 320 PLN ehk ca. 70€

Vasta

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”