Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 159
- Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
- Tsikkel: 2008 VN900
- Asukoht: Pärnumaa
Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Tervist! Kas kellelgi on läinud mootorratta valge tuule- või tule klaas kollakaks, tuhmiks? Lisaks tuhmusele ilmnevad ka mikrokriimud tuuleklaasil, mis vajaks likvideerimist. Täpselt ei tea, mis vahendit või vaha kasutada. Oskate midagi just nimelt selliseks juhuks soovitada?
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Autovaruosade poest ise millalgi soetasin. Oli spetsiaalne plastikust tuleklaaside poleerimispasta. Pleekinud kollaka tooni võttis üsna kiirelt maha. Suuremate kraapsude-täkete korral peab enne pinna peene vesiliivakaga üle käima.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Mingeid no-name ja hiina tuuleklaase võib poleerida palju paksust jätkub aga päris tuuleklaasi (millel on kriipsukindel ja vett tõrjuv pealiskiht) keerab nii kohe peeti...
-
Teema algataja - Postitusi: 159
- Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
- Tsikkel: 2008 VN900
- Asukoht: Pärnumaa
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
No tehase poolt on see tuuleklaas masinale arvatavasti paigaldatud aastast 2002, vajab tiba hooldamist läike suhtes juba. Ei usu, et niiske vaha taoline aine klaasist midagi kasutuskõlbmatut teeb, kui ei peaks tegema . Seepärast ma küsingi, mida teha, et ma ei tea, mida teha.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Meil oli kunagi Rain-X vedelikku mis aitas ilma nühkimata ajutiselt kriipsude vastu aga nüüd on selle aine asendanud teise brändi sama toode - seda pole aga sellisel eesmärgil katsetanud... äkki aitab, ei tea http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=133&item=1466
-
- Postitusi: 130
- Liitunud: 02 Jaan 2006, 19:19
- Tsikkel: Suzuki DR 650/Bmw R1200 GS/KTM
- Asukoht: Austraalia/nõmme
- Tänatud: 2 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
series kirjutas:Tervist! Kas kellelgi on läinud mootorratta valge tuule- või tule klaas kollakaks, tuhmiks? Lisaks tuhmusele ilmnevad ka mikrokriimud tuuleklaasil, mis vajaks likvideerimist. Täpselt ei tea, mis vahendit või vaha kasutada. Oskate midagi just nimelt selliseks juhuks soovitada?
Alles hiljuti, oli sama probleem, tuuleklaas ära tuhmund ja kriimud sees.Lasin Criystalis ära teha , lihviti lihvpaberitega 1000,1500,3000, poleerimine 3 pastaga ja nano Si Acryle kaitsetöötlus, , http://www.crystalservice.ee/index.php?page=108& Tulemus jäi igati ok
Simpson Desert french line 2014 1100 sand dunes
Tasmania and australia east coast 10200km 14
Vetnam-Laos 3600 km 2013.
Tai-Kamboza-Malaisia-austraalia 2011-2013 20000km
Nordkinn-Nordkapp 2011
-
Teema algataja - Postitusi: 159
- Liitunud: 16 Aug 2010, 15:04
- Tsikkel: 2008 VN900
- Asukoht: Pärnumaa
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
p-4 kirjutas:series kirjutas:Tervist! Kas kellelgi on läinud mootorratta valge tuule- või tule klaas kollakaks, tuhmiks? Lisaks tuhmusele ilmnevad ka mikrokriimud tuuleklaasil, mis vajaks likvideerimist. Täpselt ei tea, mis vahendit või vaha kasutada. Oskate midagi just nimelt selliseks juhuks soovitada?
Alles hiljuti, oli sama probleem, tuuleklaas ära tuhmund ja kriimud sees.Lasin Criystalis ära teha , lihviti lihvpaberitega 1000,1500,3000, poleerimine 3 pastaga ja nano Si Acryle kaitsetöötlus, , http://www.crystalservice.ee/index.php?page=108& Tulemus jäi igati ok
Ma usun, et mulle esialgu piisaks neist kolmest pastast, mis lööks veidi tuhmunud klaasile teise ilme. Sama teeb ju värvivaha tuhmile värvile.
-
- Postitusi: 1041
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Uurin, et mida ja keda nüüd 10 aastat hiljem soovitatakse? Tegemist on 40a vana goldwingiga, kus siis kogu nägemine sõites ongi läbi tuuleklaasi. Päike vastu särab, siis ei näe mitte peerugi, sest 40 aasta jooksul on tekkinud mustmiljon kriimukest sinna. Andke nõu, kas on midagi mida ise teha või kes teeks selle jälle heaks.
-
- Postitusi: 8415
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Alusta mingi 1600 paberiga ja lähed kuni 5000 välja ning peale seda poleerid pehme kettaga üle
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
tõenäoliselt oleks vaja spets kile või lakk peale panna pärast, et kestaks
Kui just suurs soov ise teha pole, siis ma viiks mõne tulede taastaja kätte (soovitada ei oska kedagi)
Aga ta jah umbes nii käib nagu mx ütles
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
sinilind123 kirjutas: ↑08 Sept 2021, 10:31Uurin, et mida ja keda nüüd 10 aastat hiljem soovitatakse? Tegemist on 40a vana goldwingiga, kus siis kogu nägemine sõites ongi läbi tuuleklaasi. Päike vastu särab, siis ei näe mitte peerugi, sest 40 aasta jooksul on tekkinud mustmiljon kriimukest sinna. Andke nõu, kas on midagi mida ise teha või kes teeks selle jälle heaks.
Kui on ainult kriimuline, siis aitab lihv, kuid pastik võib olla ka läbivate kahjustustega ehk mikropragudega (UV kahjustus) ja kui nii, siis seda ei saa enam heaks. Väike koht ette võtta ja ära teha, saad teada. Tulede poleerijaid täna igas linnas, ise ei viitsiks kõike vajalikku selleks soetama hakata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1041
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
urmas66 kirjutas: ↑08 Sept 2021, 13:25sinilind123 kirjutas: ↑08 Sept 2021, 10:31Uurin, et mida ja keda nüüd 10 aastat hiljem soovitatakse? Tegemist on 40a vana goldwingiga, kus siis kogu nägemine sõites ongi läbi tuuleklaasi. Päike vastu särab, siis ei näe mitte peerugi, sest 40 aasta jooksul on tekkinud mustmiljon kriimukest sinna. Andke nõu, kas on midagi mida ise teha või kes teeks selle jälle heaks.
Kui on ainult kriimuline, siis aitab lihv, kuid pastik võib olla ka läbivate kahjustustega ehk mikropragudega (UV kahjustus) ja kui nii, siis seda ei saa enam heaks. Väike koht ette võtta ja ära teha, saad teada. Tulede poleerijaid täna igas linnas, ise ei viitsiks kõike vajalikku selleks soetama hakata.
Eeldusel, et tegu on tuksis asjaga, siis mis võiks olla uue tuuleklaasi lõikamise maksumus?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
no see ei ole ju sirge aken sul seal ees, et lõika uus plätakas
See tuleks vist ikka osta varuosana
-
- Postitusi: 1041
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Madlobster kirjutas: ↑08 Sept 2021, 14:05no see ei ole ju sirge aken sul seal ees, et lõika uus plätakas
See tuleks vist ikka osta varuosana
Kui ralliautodele tehakse pleksist klaase igasugu paindega, siis eeldasin et tehakse tsikli tuuleklaas ka vastava kuju ja paindega valmis lihtsasti.
-
- Postitusi: 8415
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
Ralliauto pleksist klaas needitakse aknaraami külge kinni. Ja on pms sirge. Sul ju pole raami
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
sinilind123 kirjutas: ↑08 Sept 2021, 10:31Uurin, et mida ja keda nüüd 10 aastat hiljem soovitatakse? Tegemist on 40a vana goldwingiga, kus siis kogu nägemine sõites ongi läbi tuuleklaasi. Päike vastu särab, siis ei näe mitte peerugi, sest 40 aasta jooksul on tekkinud mustmiljon kriimukest sinna. Andke nõu, kas on midagi mida ise teha või kes teeks selle jälle heaks.
Alustame sellest, et vanale Wingile on klaasivalik ka täna megasuur. Vähemalt 10 eri tooni ja suurust/kuju saadaval. Hinnad algavad 160-st ja päevaga saab kätte. Seda taustainfoks enne kui oma tööaega hakata arvestama/kulutama.
Nüüd - plastikut on koostiselt väga erinevat, aga alustame sellest, et välja ei saa kahjusid, mis on sisuliselt mõrad. Mõrad võivad olla ka plastiku sees ja pinnalt üldse mitte tajutavad. Pinnasisese defekti tunneb ära sellest, et ta peegeldab teatud nurga alt vastu, kuid sõrmaga katsudes kummaltki poolt ei tunne. Sellisega pole midagi pihta hakata. Korrigeerida saab ainult väliskihti. Liivakaga õrn kiht maha ja poleeriga üle. See on lihtne lause - tegelikkuses on keerukam, vajab väikest investeeringut nii liivakate, poleerpatjade, pastade ja lõpuks ka töövahendi osas. Kui neid varasemalt ei ole, siis ületab soetusmaksumus kindlasti uue klaasi hinna. Suurt klaasi käsitsi kvaliteetselt ilma masinata teha - äärmiselt ajakulukas, füüsiliselt väsitav ja lõpuks tüütu ka.
Et saada hea tulemus, siis on minu praktika järgi vaja MINIMAALSELT: (800)-1500-2000-2500 liivakad, 2-3 erinevat poleerpatja (vill+2 x poroloon), 2 pastat, vaha või lakk. Olenevalt kriimulisuse sügavusest alustad jämeda paberiga, kogu pind ühtlaselt üle käia, siis järgmisega ja nii kuni 2500 välja. Vahele ühtki karedust EI JÄTA. Rohkemaks pole enam tungivat vajadust, 3000 on juba natuke overkill. Siis villaketas ja jämeda teraga pasta, siis karedam poroloonketas ja lõpuks peene teraga pasta ning pehme poroloonketas. Lõpuks vaha ja mikrokiudlapp või lausa lakkimine. Prognoosin Wingi suurusega klaasile tegevuse ajakuluks 1,5-2,5 tundi kui teha ainult väliskülg. Lõpuks pean ütlema, et auto tulesid on palju lihtsam ja kiirem teha, sest seal on paremini alluv plastik ja tuli on kindlalt paigal. Tsikli klaas kipub painduma ja ühtlast survejõudu raskem tagada, eriti kõrge klaasi puhul. Kui võtad eest ja püüad seda teha põlvedel, siis on pidev häda klaasi plehkupanek ja tulemus veelgi halvem. Ise ei kahtleks kordagi, kas püüda poleerida või osta uus - ilmselgelt viimane valik, sest uueväärset tulemust ei saavuta niikuinii ja tervet õhtupoolikut kulutada pooliku tulemuse nimel ???
Kindlasti on erinevaid lähenemisi, kuid usun et minu kirjeldatu on üks kuldsemaid keskteid. Raudselt saab lihtsamini ja saab ka pedantsemalt - kõik see kajastub tulemuses.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
ma neeme jutuga rohkem kui nõus
-
- Postitusi: 256
- Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
- Asukoht: Rakvere äärelinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
minu reaalne kogemus aastatega praguliseks (oli sõrmega väljapoolt tunda) muutunud näidikupaneeli klaasiga siin viewtopic.php?f=1&t=110121
see "klaas" oli õhem kui tuuleklaas, aga huvipärast selle väljalõigatud tüki süvaanlüüsil (ilma sõltumatu labori ja mikroskoobita) tuvastasin, et neid pragusid välja lihvida üritades oleks paksuses ca poole kaotanud.
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums
-
- Postitusi: 229
- Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
- Kontakt:
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
sain kellassepalt peenpoleerimise pastat, millega kellade sihverplaate lihvitakse. see ei tõmba matiks. ehituspoe pasta oli liiga teraline ja sõi kiirelt klaasi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.